24 Aralık 2008 Çarşamba

SAYGI DUYUYORUM BAŞKA DA BİRŞEY DUYMUYORUM :)

Eveet gelelim özür meselesine :)
Elimden geldiğince okumaya çalıştım bütün yazıları.
Dün de herkül millas ı okudum.
Canan arıtman yaratığı da tüy dikince konuya.
Türkiye gene buldu bir mesele,onunla yatıp onunla kalkıyoruz.
Jenosid,büyük felaket,sözde soykırım .... kim ne derse desin.
Ben zaten bu konuya önceleri heveslik düşürmüştüm.
Lan gerçekten kestikmi ermenileri vs.
O ara 6-7 eylül olaylarını,varlık vergisini araştırdım.
Halısı kelam balık baştan kokmuş.
Olaylar ittihat-terakki zorbalıklarından biri.
Ortada koskoca cihan harbi var.Ruslarla işbirliği yapıp ihanet eden taşnak çeteleri.Türk-müslüman kıyımı,karşılığında ermeni kıyımı.
Şimdi kim kimi öldürdü iddiası tartışılıyor.
Biri demiş kavgada yumruk sayılmaz.Ermeniler diyor 1,5 milyon insanımızı öldürdünüz.
Yusuf halaçoğlu hoca ;ozaman 650 bin ermeni var türkiyede,ne 1,5 milyonu diyor.
Sonuçta tehcir edilen bir halk var.Yerinden yurdundan,malından mülkünden ayrılan.
Hatta o ermeni mallarına konan türklerin,şimdilerin ileri zenginleri olduğu söylenir.Sabancı vs.
Öldürülen diplomatlar.Taşnak partisi.
Ermenilerin, diplomat olaylarına karşı ilginç savunmaları var:"o olaylar olmasaydı dünyaya derdimizi anlatamaz,kendimizi tanıtamazdık" diyorlar.
Herkesten bir demet şeklinde oldu yazı :)
Özür dileyenlere de sadece saygı duymak zorundayız.Demokrasi istiyorsak.
Herkes fikrini özgürce anlatmalı.Kimse hainlik sıfatını haketmez kolayca.
Çok sevdiğim yazarlar da imzalamışlar.
Biraz kırıldım açıkcası.
Bizden ölen insanların hatırına insan biraz daha düşünceli olur diyorum.
Ama sonuçra tehciri kabul ediyoruz.Zorunlu göç var.
Göç var lakin güvenlikle ülkenin başka topraklarına sürülüyorlar.o zamanlar süriye de bizim toprağımız.Sadece ruslarla yakın olan bölgeler boşaltılıyor.
İaşe yardımı,konakladıkları yerlerde para vs yardımları hep hükümet kontrolünde.
Bunları yapmak suçu hafifletir mi?
Ama savaştasın.Kaybedeceğin bir savaşta ihanet görüyorsun.Açlık sefalet zaten türk köylüsünde de var.Sadece ermeni de değil.
Bu konu çok derin.Zaten bir türlü de aşılamıyor.
Bizim gibi kör milliyetçi bir toplumda halletmek imkansız.
Şahsı kanaatim şudur:)
Türk devleti geçmişte yaşanan olayları kabul edip,yaşanan acıları paylaştığını söyleyip,kastı aşan cinayetlerden ötürü özür dilesin.
Ermeni devleti de ,geçmişte yaptıkları ihanetten ötürü özür dileyip,öldürülen köylülerin,diplomatların acılarını paylaştıklarını söylesinler.
Sınır kapısı açılsın.Bir tane de ermeni belediye başkanı seçeriz olur biter :)
Özür dileyenlere karşılık isteyen istediği web sitesi hazırlar.Kimse de kimsenin sitesini çökertmez,aksine reklamını yapar.
Bu yazı hep iç seslerden oluştu gibi :)Empati yapmaya çalıştım.
Şu da var türkler ermeniler gibi dünyaya bunun reklamını,propagandasını yapmadılar.Daha vakarlı bir tutum sergilendi.İlkokullarda ermeniler düşmanımız diye,öldürülen insanlarımız vs anlatılmadı.
Millet-i sadıka diye ermenilere takılan bir isim var.Sadık olduklarını düşünüyoruz ozamanlar ki saraya kabul ediliyorlar.
Olaylar osmanlı ile alakasız.Olaylar düzensiz geçen ittihat-terakki zamanı.
Zaten tarihteki bütün karadelikler de hep ozamana denk geliyor.
Karşılıklı özür dilensin ve yılların sorunu çözülsün artık.
Her şerde bir hayır vardır bu özür vakası da kimlere neleri gösteriyor.
Turnusol kağıdı gibi oldu.

Hiç yorum yok: