5 Aralık 2008 Cuma

İLBER HOCAYLA II.ABDÜLHAMİT





Kubbealtı akademisi kültür ve sanat vakfının düzenlediği bir programa katıldık kocayla.
Giderken trafik korkuttu bizi ama birşey yokmuş korkulacak.
Oyalana oyalana gittik sayılır bu yüzden en arkada yer bulabildik.O da kısmete.
Uzun tren gibi bir salon.Önümüze kaya kafalı adamlar oturunca boynum ve belim ağrıdı yalan değil dinlerken.
Birde sıkışıktı sandalyeler.Manto atkı vs olunca dar mekanda paslaştık biraz.
Not almaya çalıştım.Dün de onları temize geçtim.
Kocayla İlber hcanın taktiğine bayağı bir yorum yaptık.
Abdülhamit dışında herkesi ve herşeyi anlattı diyebilirim :)
Çok laf giriyor araya.
Ama tabi hepsi değerli laflar :)
Singapurdan yeni gelmiş bu yüzden laf oralara da gitti.
Birde çok bilen çok anlatıyor diyelim :)
Abdülhamit in benim için çok ayrı bir yeri var.
Kılıç yarası gibi ve isyan günlerinde aşk romanlarından kafaya takmıştım zaten araştırmayı.
Kitaplar bakıyorum objektif anlatan ama şimdilik almadım.
Neyse gelelim Ulu Hakan a :)
Şüpheci olduğunu biliyordum ve istibdat özelliğini.
Annesi 3 yaşında veremden ölünce ve bazı akrabaları,ömrü boyunca verem korkusu ile yaşayan bir insan.
Bu yüzden yemeğine,sporuna yani hayat tarzına aşırı dikkat ediyor.
Çok yalnız :(
Müşaviri bile olmamış !!
Enformasyon ağı şaşılacak derecededir diyor ilber hoca.
İstibdat şartlarında hiç de şaşırmadım ben :)
Mali bilgisi süper.İktisat ve maliye öğrenmiş özellikle.
Biz tam ilber hoca konuya girdi derken,sabrınıza teşekkür ederim deyip bitirdi :)))
****
Arada soykırım ile ilgili güzel şeylerden bahsetti.
Soykırıma inanmıyor.
Bizde ermenilerle ilgili fıkra yoktur - hakikaten yok- ve padişahı hal edip yerine vekaleten ermeni koyan adam soykırım yapmaz diyor.-ittihatçılar için-
Çok şaşırdım ,birde ; almanya yaptığı naneye ortak kitle arıyor dedi !!!
Yani sen yaptın o yaptı ben yaptık hadi üstünü kapatalım diye.
Bu tespit beni şaşırttı.
Abdülaziz,mehmet reşat değindiği sultanlardan bazıları.
Uzatmaya gerek yok güzeldi.
İstanbulda yaşamanın bir nimetini tattık o akşam :)
****
İkram vardı çayla.Havada yağmurluydu.İkram çok güzeldi ve beni şaşırttı doğrusu.
Ama yerken rahatsız oldum biraz.Hani yiyip kaçmış gibi :))
***
Resimler kötü çıktı ama hatıra niyetine koydum buraya.
İdare edicez artık :)

Hiç yorum yok: