25 Aralık 2008 Perşembe

DÜNYA KÜÇÜK VE YUVARLAK

Okuduğum belli başlı yazarlar var.
Bir gün birini okuyup öteki gün o yazıyla alakalı bir başkası yazı döşendiği vakit,hımm okumuştum bunu evet böyle diyor demenin zevki bir başka :)
Ya da kapışmayı önceden farketmek.
İnternette bilmem kim bilmem kime döşendi yazıldığı vakit dönüp yazıları okumuyorum çünkü ben zaten ertesi gün bakıyorum cevap vermiş mi diye :)
Bugün ahmet altan ı okurken,yine okuduğum neşe düzel röportajından büyükçe bir bölüm alıntılamış.
Fransız kalmadığım için sevindim ama o röportaj zaten beni o gün çok üzdüğü için,bir nevi üzerine fikir beyan edilmiş oldu.
Askeri harcamalar kısıldığı vakit daha çok yatırım yapılır o parayla.Bunun içinde düşmanın olmayacak ki savunmaya para harcamayacaksın.Düşman nasıl omaz ?
Sorunlarını çıkar meydana çözersin.Kıbrısı,egeyi,diyarbakırı çöz,o paralarla yatırım yap,istihdam artsın biz de refah içinde yaşayalım.
Yani askeriyeye alınan her tank senin benim geleceğimden alınıyor.
Misal suriye.
Bu aralar yazarlar ziyaret ettiği için merak saldım oraya.Gideriz inş birgün.
Suriye de bekaa vadisi var.Bu vadi hiç yabancı değil.Apo orada saklanırdı.Su meselesi vs.
Ama şimdi suriye ile israil arasında arabulucuyuz ya!
Diplomasi,siyaset,politika bu işte.
Şimdi suriye pkk lılara topraklarını açar mı?açmaz tabii ki.İlişkileri yok sayamaz.
Bu örneği çarp yunanistanla,erivanla,rusyayla,fransayla.
Osmanlılar gibi höt deyince milletler korkmaz ama hiç değilse sesin çıktığında yankı bulsun.
Dünya arenasında saygı duyulan,lafı dinlenen,örnek alınan bir ülke ol.
Şimdi kriz zamanı boş laf gibi geliyor bunlar.
Halbuki sorunlar bir bütün.
Çöz bunları ekonomin büyür,işsizliğin azalır.Kriz mriz vız gelir tırıs gider.
Görebilirsek şayet,ömrümüz vefa ederde.
***
Yarın dişçiye gideceğim.
Nasıl geçecek acaba?

Hiç yorum yok: