4 Temmuz 2017 Salı

DECCAL ELİMİZDE

Hepimizin dilindedir ya hani,Allahım bizi deccalin fitnesinden koru,çoluğumuzu çocuğumuzu..
Sonra git milyarlar ver eline tutuştur deccali,saatlerce baksın baksın baksın.
Evet teknoloji bir nimet inkar edemediğimiz.
Çamaşır bulaşık makinelerinin olmadığı bir dünyayı kadın olarak hayal bile edemiyorum.
Her nimette olduğu gibi cep telefonu nimetini de nikmete çevirdik elbirliğiyle.
Mesafeleri yakınlaştırdı,internet elimizin altında,bilmediğimizi bir tıkla öğrendik öğrenmesine de..
Ahiretin tarlası olan dünya dakikalarımızı da döktük facebook instagram yollarına.
Namahreme eğilecek o başlar saatlerce telefon ekranında büküldü kaldı,ağrıyana dek fik fik o resim senin bu resim benim,haram helal farketmez bak babam bak.
Akıllı telefonum alınmadan önce kocamla vapura bindik onun iş çıkışı.
kafası yukarda bir ben bir de koca vardı çünkü bizim henüz akıllı telefonumuz yoktu.
Eleştirmek kolay da nasıl kurtuluruz bundan?
Elimize yapıştıran zihniyeti,bir bağımlılık olduğunu,konusu açıldığında kınamayı biliyoruz da arkadaş silah zoruyla tutturmuyorlar elimize.
Çocuğu sallamaya giderken bir elime kitabımı diğer elime telefonu alırken zaten safımı da niyetimi de belli ediyorsam fesi önümüze koyup düşünmemiz lazım.
Ümmeti uyutuyorlar hem de zevkle,ümmet kendinden geçiyor beğeni sayılarıyla.
5 vakte 5 vakit katmak şöyle dursun islami siteleri takip edip beğendiğimizde sorumluluğumuzu atmış sanarak,
Allahı zikirle tatmin olan kalpler gezdiği yerin yediği yemeğin resmini koyarak tatmin oluyorsa,
Tesettürün gizlemek manasını bilerek binbir sunumla evini,döşeğini,yemeğini ve hatta kendini "sunumgüzeldir" hastagiyle sergiliyorsa,
Bela ve müsibeti bekleyelim hacı.
Yediği yemeğin kokusu gitti canı çeker diye tabak götüren bir milletten kocişimle dışarda iskender yedik müptezelliğine savrulan milleti artık müsibet akıllandırır.
Teşhis belli tedavi nedir peki?
Tabi ki İRADE.
hani şu bizde olmayan,olunca dağları taşları şeytanı deviren irade.
Msjlarıma baktım şimdi ibadet vakti,çocuklarımla ilgilenme vakti.ömür dakikalarımı ahirete devşirme vakti diye diye bu melunu elimizden bırakıcaz.
Sen güzellikle bırakmazsan Zatı Subhani döverek elinden alır..ama herşey çok geç olur.
Hani çok uyuyana derler ya kabirde bol bol uyursun.
Sen farzlarınla ilgilen melekler beğensin,sen ilmini artır Allah takipçini artırır,ihlasa sarıl Allah dostları seni keşfetsin diye diye kendime terapi yapıyorum.işe yarıyor mu peki?
Ahirette izliycez kaç milyon takipçiyle....

21 Mart 2017 Salı

HAYATI YAKALA,ELİNDE TERLİKLE

Bir çocuk ne kadar nazlanabilir ki.
Hepi topu 2 tabak yemek yiyeceksin.
Bilmediğin yemeği adını duyunca ıyyy demek ne demek.
Sabah yumurtayı yerken öğürdü kustu akşam pazıyı yerken de aynısı olunca,iki öğrenci peşine artık şalterim attı ve banyo terlik ikilisini iliklerimize kadar yaşadık maalesef.
Sesim kısılmış durumda.
Yüz kaslarım hareket bile etmiyor.üstüne banyo yaptığım halde kendime gelemedim.
Bağırmayan anne olmak çok ama çok zor.sabrınızı son limitinize kadar zorlayan bir nesil imtihanımız.
Ben annem şimdi sinirlenecek diye öngörebiliyordum.bunlar sinirlensen de tırt.
Akşam akşam günaha soktu beni büyük mikrop.
Bu da burda anı kalsın.şayet büyür de sorarsa "anne ben ne yapmıştım ki" diye.
***
Gelelim küçük mikroba.
Ayağımda sallıyorum.
16 ayı devirdik.
16 aya dair yazabileceğim şeyler;kapıları kapatmak,gidenin arkasından anırmak,balkon dışarı sevdası,eve girdiğini anladığında tepinmek,kapları birbirine doldurup boşaltmak,kedilere kuşlara dikkat kesilmek,silgiyle yazdıklarını sil-ebil-mek,çoraplarını çıkarmak,söylediğin komutları anlayıp yapmak.
Bunu ablana götür dediğimde ablaya götürüp ahh demesi.
***
Kitap okumaya hız verdim hamdolsun.
Düzene koyunca kendini bir de sabah namazından sonra uyumayınca gün öyle bereketleniyor ki yapmasam eşeklik diyorum.
***
Günler çabuk geçiyor geçmesine de bu yoğunlukta.
Yaşlandığım aklıma geldikçe hüzünlenmiyor da değilim.
Çocuklar büyüdü rahatladık derken hayat geçmiş ve yaşlanmış olmaktan korkuyorum.
Bu düşünce bazen beni hareketlendiriyor.
Hadi zehra,üşenme,hayatı kaçırma diyorum.
Kalkıyorum yerimden ve gene başka bir işe dalıp ömür dakikalarımı tüketiyorum.
Hee ne yapcan ki zaten.
O da doğru.bazen berjere oturup gözlerini kapatıp kafanı dinlemek de hayatı yakalamak zaten.
Akşam sıpaydiler uyuyunca kocayla iyi demlenmiş bir çayı kuruyemişle içmek de hayatı yakalamak.
Büyük bir nefes alırken dudaklarından hamdolsun bugünüme derken gülümsemek de hayatı ıskalamamaktır aslında.
Dimi yaa:)

26 Şubat 2017 Pazar

ZEHRANIN ÇOCUKLARLA İMTİHANI

Çocukları uyuttuk.
Güya biraz kafa dinleyelim birkaç saat.
Kafa kalmıyor ki arkadaş...
Pilim bitiyor,sinirlerin geriliyor,bağırmamak,günaha girmemek için sarf ettiğin çaba,zaten bütün enerjini bir hayvan gibi yiyor.
Pişmanmısın çocuk yaptığın için??
Haşa.sümme haşa
Ama çok çok zorlanıyorum.
Bazı günler üstümü giyip kapıyı kapatıp sokaklarda koşmak istiyorum.
O denli uzaklaşmak bu hırgürden.
Büyüyecekler zehra sabret diyorum.içimdeki ses hemen yapıştırıyor sende olacaksın 40 yaşında.
Allahım sabrımızı artır.gönlümüzü genişlet.içimizi ferahlat.
Bizi hayırlı anne baba eyle.nefsimize uydurup evlat hakkı yiyen ebeveyn olmaktan koru.amin amin binlerle amin.
****
Geliyor bahar,yaz.
Yürüyor da küçük.
Öğrencileri gönderdikten sonra atarız kendimizi sokaklara.
Koşun parklara parklara :)))

16 Aralık 2016 Cuma

TAŞINIYORUM

Bir mümin bir delikten kaçkere geçer?
Bizi iki kere geçirdiler.
Evlenecek oğullar iş açtı başımıza.
Pazartesi taşınıyorum inş.
Bir alt sokağa.
Özel öğrenci ve kızımın okulu ev aramamızda bize kriter oldu.
Ev tuttuk tutmasına da ev fiyatları gayretullaha dokundu dokunacak.
Açgözlülük ne menem bir hastalık.
Ederi nedir,eski mi yenimi,tadilatını yaptın mı?
Yok.
Fiyatlar hep böyle.istersen tutma.
Heeyyy yavrum hey.
Mahşere tek biz gidicez dimi?
**
O değil mevsimin ilk karı düştü.
Yarın zehra ev temizleyecek.
Küçük meryemi öksürüyor,büyük zaten öksürmede bir dünya markası.
Ama kocayla anlaştık.
Keyif bozmak yok,kötü tarafını görmek yok.
***
Bu sene benim senem.
Öğrencilerim.yeni bir ev.yeni ortamlar.
35ten sonra biraz huylarımızı değiştiriyoruz.
Daha geniş daha rahat daha oluruna bırakan bir ortayaş Zehra olma yolundayım inş.
Gayret bizden tevfik Allahtan.

HALEP VAH HALEP

İntagramın hiç tadı yok artık.
Ne zaman açsam kızlarımla yaşıt bebeklerin çocukların ölüm anları,çığlıklar,toz duman.
Maddi yardım yapıyoruz elimizden geldiğince,dilimiz döndüğünde tesbih süre dua okuyoruz.
Artık kahırdan başka gelen yok elimizden.
Kahır ...hep kahır..
**
Ümmetin erkekleri nerede diye çığırıyordu bir genç kadın.
Bir adam da sesi bağırmaktan incelmiş 'vallahi hepinizden tek tek hesap sorucam' diyordu.
İlleki geçer bu günler.heybemde bu iki feryat kaldı.
**
Türk doğduğum için bu perişan günlerde daha bir şükrediyorum.
Süriyenin erkekleri türkiyede sürterken bizim erkeklerimiz yardım konvoyunda halepe gidiyorlar.
Hamdolsun bu imanı bu cesareti veren Rabbime.
**
 Ne esatmışsın arkadaş.
Mahkeme kadıya mülk değil.
Neye değdi bu kadar kan.

19 Temmuz 2016 Salı

TEK BAYRAK TEK DEVLET

15 temmuz paylaşımım püfür püfür balkonda,akşam olacaklardan habersiz bir yazı olmuş doğal olarak.
O geceyi rabbim bir daha yaşatmasın amin.
İlk defa kocayla sabaha kadar bir elimde telefon bir elimde tesbih deli gibi dolandık.
Kısıklı karşımızda,beylerbeyi aşağımızda.köprü naklen ses yayınıydı zaten.
Bu ülke yine atlattı yine atlatır.
Lakin biraz imana ibadete dikkat etsek bu olaylar olmaz bile.
**
Sonrası malum.
Bilgi kirliliği.
Yine malum kesim görmek istediğini gördü,duymak istediğini duydu.
E ayet dememişmiydi.kalbleri  gözleri mühürlü onların.
Baş ağrım ilk defa ilaçla geçmedi.
O kadar ki sakinleştikten sonra ortam,okunan sela ile tekrar sızladı başım.
Sela bende hüzünün karşılığıydı şimdi ağrının da karşılığı.
**
Ne öğrendim bu vakıada; bu millet hala imanlı vatansever bir milletmiş.
Rahatladım.
Gurur duydum.
Sevindim.
Ama şunu günlüğüme not edeyim:o gece köprüde ilk saflarda mücadele eden insanlar hürmetine evimizde rahat oturuyoruz elh.
Bir de istanbulun en yürekli insanları oradalarmış.anaları babaları gurur duysun.
**
İnstagramda ki paylaşımlar o kadar üzüyorki insanı.bir cadı avı başlatıp hepsini boğasım geliyor.ama diyorum vatan sevgisi imandandır.allahı sevmeyen vatanını ne yapsın.tiyatro der,erbaş kemerle dövüldü der,der oğlu der.
Düşünmez siviller açılan kurşunla ölmüş.
Tanklar sivilleri biçmiş.
Şehid olanların da çocukları varmış ne bilsin.
Meseleyi anlayıp teslim olan erbaşlar alınlarından öpüldü.ısrarla ateş açanlar köteği yedi ki başkası olmadı o bile ne kadar vakarlı bir kalabalığın oldığunu gösterir.
Elh.
**
Geldi geçti.
Herkes safını gösterdi.
Karga meşrebince taşıdı yükü karınca mezhebine yakışır yüklendi suyunu.
Rabbim en iyi bilen ve görendir.
Aksi bile olsa herkes zerre kötülüğünün karşılığını görecek.

15 Temmuz 2016 Cuma

Hamdolsu bugünüme

İnstagram olalı blogu unuttum.
Bebiş oldu 8 aylık.
Büyük oldu 6 yaşında.
Ben oldum kocakarı.
Herifim zaten kocamıştı 😮
***
Şşmdi balkon sefası yapıyoruz,kızımın aklına geldi.
2 yıldır oturduğum evde ennserin noktayı bulduk.
Aldım kuranı delaili ,tuvalet kağıdı,su, oyuncak ıvır zıvır.
Yaklaşık 2 saattir püfür püfür oturuyorum.
Bazen üşenmekten hayatı kaçırıyorum farkındayım.
Beni dürten biri olmalı,akıllı biri ama.delilerin götüne takılmam :)
***
Bu ara dikişe sardım.önüme gelene bişeyler dikmek istiyorum.
Kendime elbise dikip dikip gardroba asıyorum.
Koca diyor giysene.
Bende diyorum "ben giymek değil dikmek istiyorum"
Bebişim büyüsün biraz.aklımda neler var neler.
***
Bir temmuz ortasından bukadar haber yeter.
Elimde telefon tatilcilerin fotoğrafını beğeniyorum.
Ama akşam koca gelince içimden diyorum 'ben her akşam tatil yapıyor,deşarj oluyorum'
Onun eve girmesi yeterli yorgunluğumu atmam için.
Velhasılı kelam.
Elhamdülillah ala külli hal..