24 Temmuz 2008 Perşembe

PERİHAN MAĞDEN VE EZAN

İzine ayrılmadan önce p.mağden ezanla ilgili bir yazı yazdı.
Ve tabii muhafazakar medya hemen atladı üstüne.
Ben kendisini mümkün mertebe okuduğum için o yazısını farketmiştim.
Ama islami medya gibi bir tarafımdan anlamadım.
Ki zaten kendisi de belirtti dinsiz olduğunu.
Şimdi dinsiz birinin uykusundan ezanla uyandırıldığını düşünün.
İslami medya hemen hamasete başlamış.
Yok işte bu ezan susmaz,vatan bölünmez falan :)
Ya kadın susturun demiyor ki.
Bu kadar yüksek sesle -ses bombası diyor- uykumdan uyandıramaz beni ,senin dini ritüelin demeye getirdi.
Şimdi bende namaz kılan bir müslüman olarak yazıyı dikkatle okudum.
Hatta bugün tekrardan geçtim ben mi yanlış anladım acaba diye.
Yoo
Aynen dediğim gibi.
O kadın kadar cesur değilim.
Ama o dinsizlik hakkı kadar dindarlık hakkını da savunan biri.
Yani özgürlüğü.
Nuray mert in türbanlılara bazen bu konuda taş attığı gibi.
Sadece mazlum olan siz değilsiniz.Başkaları söz konusu olduğunda -mesela kürtler- o eğitim özgürlüğünüzden eser kalmıyor der.
P.mağden de aynen öyle.
Benim dinsizlik hakkımı ezan bombası elimden alamaz diyor.
Şimdi objektif olarak düşünüyorum.
Kendi evimde ezanı dinlerken bende bazen hayıflanırım.
Neden daha güzel okumuyor müezzin.
Ya da az daha bağırırsa sesi çatlayacak vs gibi eleştirilerim oluyor.
Şİmdi ben ezan sussun demeye mi getiriryorum.
Hem ne kadar yüksek sesle okursan oku,namaz kılmayan gene kılmayacak.
Zaten ezana göre kılmıyoruz ki namazı.
Vaktine göre kılıyoruz.
Yani bir ritüel.
Ama insanı şevklendirmesi,heyecanlandırması,duygulandırması gereken bir ritüel,başkalarını hele ki dinsiz olanları rahatsız edecek seviyede olmamalı.
Aksine ezan sesiyle onlar da mest olmalı.
Yani dinin zaten amacı o.
Sevdirmek,nefret ettirmemek.
Biz ne yapıyorz hemen sırtlan gibi ezana laf etme dayılanmaları.
E haksız değil ki kadın.
Eleştiri kültürümüz olmadığı için hemen islama küfür ediyor zannediyoruz.
Türk müslümanlığı zaten estetikten,zevkten mahrum olduğu için,biraz daha medenileştikçe,dünyaya açıldıkça daha fazla eleştiri alıcaz ve yavaştan öğrenmeye başlıycaz bizde.
Medeniyeti,eleştiriyi,estetiği.

Hiç yorum yok: