10 Temmuz 2008 Perşembe

HELAL KAZANÇ

Bugün borç alacak günümüz.Listeleri hazırlıyorum.
Ondan sonrası koşturmaca.
Salı günü zammımız belli oldu.
Allah bereket versin.Rakamdan ziyade bereket.
Ama şunu hep farkettim.
Bazı işyerlerimde paramın bereketi vardı.
Patronlardan mı yoksa benim halet i ruhiyemden mi bilmiyorum.
Zaten belli başlı kriterler var.
Mesela patronların dedikodusunu yaparsan elemanlar arasında,o paradan umudunu kes.
Tecrübeyle sabit :))
Çünkü eleman her zaman rahatsız,gayrı memnun olur.Ve bunu iletecek deli de pek bulunmadığından işyerlerinde,hep fısır fısır laf dolaşır.E buda Allah ın hoşuna gitmez tabii.
Aldığın paranın bereketini kaçırır.
Birde işyerinin de ahlaklı olması var.
Yani ne kadar faize,krediye bulaşmış, ne kadar hak hukuk dengesi gözetiliyor, bunlarda önemli.
Ha dersin ki benim ne alakam var.
E sende eleman olarak çanak tutuyorsun farkında olmadan.
Buda kılı kırk yaran din için gayet tü kaka olaylar.
Yine bir sebepdir yani.
Şöyle bakınca herkes der helal kazanıyorum.
Hani hırsızlık,fuhuş vs kötü yollardan olmayınca bembeyaz helal süt oluyor zannediyoruz.
Halbuki işverenin yada neyse işte onun haberi ve izni olmadan yapılan,yiyilip içilen herşey haramdır.
Çünkü haberi yoktur.
Hz.Ömer in akrabasından birinin gelip konuşurken mumu söndürmesi gibi.
Diyor ki devletle alakalı bir mevzu değil,şahsi o yüzden devletin mumu yanmasın.
Rikkat.
Mesela işyerinden kendi işi için telefon kullanmayan varsa kafamı keserim.
Ama nihayetinde izinsiz İSE haramdır.
İş yerine sallanıp sürtmek de çok helal olduğunu sanmıyorum.
Nihayetinde orada iş yapmak için bulunuyoruz ve onun için para alıyoruz.
Diyeceğim ince eleyip sık dokuyunca hatalar birer birer dökülüyor.
Tabi en son giderken patrondan "hadi hakkınızı helal edin" deyip kaçtığımızda helal oluyormu bilmiyorum.
Çünkü Hocaefendi den duymuştum.
Yaptığınız şeyleri TEK TEK anlatmadıkça o insandan helallik dileyemezsin.
Mesela "ben sana şu gün şöyle şöyle demiştim ve yanımda da şunlar şunlar vardı"
yaaaa :(
Olay çok da basit değil anacım.
Allah bizi bilmeden işlediğimiz günahlardan ve de HARAMdan korusun.
Amin.

Hiç yorum yok: