17 Temmuz 2008 Perşembe

ÇALIŞAN KADINLAR

İş hayatında çalışan kadınların oranı,boyuna düşüyormuş.
Nedeni muhafazakarlık falan değil.
Bal gibi yetiştirememek.
Ya kart kurt kariyer sahibi bir kadın.
Ya da bir baltaya sap olamamış bir anne.
Ya ev işlerinden anlamayan yılın elemanı.
Ya da ev işlerinde mahir,usta aşçı ama vasat eleman.
Ya süslü kokoş ,beş parasız.
Ya kocaya ilgi ya uykusuzluk seç ikisinden birini :)
Bu seçeneklerden hangisini seçersen seç bir yanın eksik kalıyor.
Çalışan özgür kadın teraneleri de yalan.(Binde bir onlar.)
Çalışan modern köleler.
İşin bir de çocuk boyutu var ki beni hayli düşündürüyor.
Biyolojik saatim kaçmadan,
e sap olacağım baltaya da bu kadar yaklaşmışken,
para da koymadık kenara masraf için,
e daha gezmedim tozmadım çocuğa mı yatırım yapıcam,
kimsesiz mi olucaz yaşlanınca,
yaşıtlarımın hepsi çocuklu,
şu ingilizceyi de bir halledeyim,
hem ben despotum çocuğa eziyet ederim,
kendi psikolojimi düzeltmeden imkan yok çocuk yapmam,
daha evleneli ne oldu,uzmanlar 5 yıl geçsin diyor,
yaşın geçecek sonra istesende allah vermez korkutmaları,
falan filan feşmekan derken yıllarınız geçiyor.
Mehveş emin nin bu yazısını okuyunca dünyadaki hemcinlerimle aynı şeyleri düşündüğümü anladım :)
Almanya da çocuk doğduğunda devlet ;ücretsiz, sana bile sormadan bakıcı gönderiyor ilk aylarda.
Hani sen bakamazsın bizim müstakbel vatandaşımıza diye.
Zaten verilen paralar,destekler cabası.
Ve daha neler neler.
E buna rağmen doğurmuyorlar ya yuh.
O imkan bizde olsun Çin i 5 e katlarız biz be.
Bu kadar soruya,yoksunluğa rağmen bizim kadınlar ha babam hamile.
Cesaret mi cahillik mi anlamadım.
Çocuk doğurduğumda gözüm arkada kalmayacak,maddi sıkıntı çekmiycem,devletin elini sırtımda hissedicem,çocuğu okula başlatana kadar kendim bakıp sonra hiç bir şey olmamış gibi işime geri dönebileceğim bir ülke arıyorum :)
Bulursam dörtlemezsem ne olayım :)
Hem tek çocuk da olmaz.Kardeşsiz olamaz.Kardeş şart.
Neyse bu günde memleketin bu sorununu hallettik bakalım :)
Bu arada RTE 3 çocuk diyorya sonuna kadar katılıyorum.
3 ya da 5 .Allah ne verdiyse :)))

Hiç yorum yok: