28 Nisan 2009 Salı

KÜRT SEYFİ

Ne zamandır kafayı toplayıp yazamadım güncel meseleleri.
Ben yazmazsam eksik kalır gündem :)
İlk gündemim hakkari de ki başına dipçikle vurulan 14 yaşındaki seyfi.
İlk anda vicdan sahibi her kadın-insan-fert gibi üzüldüm.
Nihayetinde kim nasıl kandırmışsa kandırmış, o bir çocuk.
Tut kolundan al merkeze sor soruştur niye dövüyorsun vahşice.
Her meselede olduğu gibi diğer yönü ise; benim kardeşim bizim çocuklarımız neden polise taş atmıyor da bu diyarbakır da ki çocuklar polisi görünce cin görmüşe dönüyor?
Cmt günü annemlerdeydik.
Babama zarf attım.
"Ya o çocuğa ne diyorsunuz "diye.
Babam o kadar hiddetlendi ki :"benim 4 evladım var.biri polise taş atsın değil kafasına vurmak alnının ortasından vursunlar,kimseye hesap sormam"
Dondum kaldım..
Bir tarafım vatan devlet sevgisi saygısı korkusu diyerek kabullendi ama diğer tarafım biraz işkillendi.
Ondan sonrası zaten kopuş :)
Kocam babam ve ailem hepsi aynı fikirdeydi.
Evet o yörenin insanı kindar devlete ve polise karşı.
O yüzden elinden geldiği kadar zarar vermeye çalışıyor.
Ama ateş olmayan yerden duman çıkmaz.O insanların kindar olmasının sebepleri var.
Ve hep anlatıyorum.
Biraz kurunun yanında yaş da yanıyor ona üzülüyorum.
O bölgede kürt olduğu halde pkk ya bulaşmamış şehirler de var.
Örneğin urfa,malatya.
Şimdi buranın insanları niye polise taş atmıyor.
Kürtse o da kürt.
koca diyorki " ayırd etsinler içlerindeki teröristleri,başka çaresi yok"
Evet etsinler etmesine de ,tepki için dükkanlarını kapatmayan esnafı sen buradan nasıl koruyacaksın?
Oradaki polis nasıl koruyor?
AKP ye oy atan bir aşiret tarandı.
Kolay mı orada rengini belli etmek acaba?
Hiç bilmiyoruz.
Kürt olmak nasıl bir şey onu da bilmiyoruz.
Kürtten evliya koyma avluya.Bu çin atasözü değil.
Ben bu konuda çok kararsızım.
Ne acar bir milliyetçiyim ne de dibine kadar hümanist.
Devletin polisi askeri güçlü olmak zorunda.yıpratılmamalı.
Ama insani paydada savaş vermek zorunda yetkililer.çocuklara ve kadına el kalkmaz.
Yoksa liseden dağa çıkma hayali kuran bir kürt delikanlıya kim neyi nasıl anlatacak?
Nasıl inandıracak?
Ben seçimlerde diyarbakırı özellikle takip ettim ve dtp aldığında inanılmaz üzüldüm.
Akp alsaydı biraz daha yumuşardı o insanlar devlete karşı.
Hizmet görmek bir nebze insan olduklarının,değer verildiklerinin işareti olurdu.
Empati diyorum başka da birşey demiyorum.
İnsanlar kandırılıyor orda.
Ben elimden geldiğince oraları anlamaya çalışıyorum ve asla kürt ayrımcılığı yapmadım ve yapana da kızdım,uyardım.
Allah yardım etsin onlara ve devlete ne diyeyim.
Sonuçsuz kalıyor bütün cümleler.
Tek bildiğim DİN paydasında birleşeceğimiz.
Nihayetinde said - i nursi evvelinde said-i kürdi idi ve onun yaptığı hizmet tartışılmaz.
Türkiyelilik ve din.
çare budur.
Ama tabi kim uygulayacak?
Başörtülüyü çok seven askerimiz mi ?
Laiklik diye kıçını yırtan bürokrasi mi?

Hiç yorum yok: