14 Haziran 2008 Cumartesi

BU SINAV HAYAT MEMAT MESELESİ :(


Yarın ÖSS var.
Bu akşam çocuklar nasıl uyuyacak acaba:(
Benim gözüme uyku girmemişti.
Hoş bizim sorular çalınmıştı ve biz bir ay sonra girmiştik....
Bugün zaman gazetesinde nazan bekiroğlu nun öss yazısı var.
Çok dokunaklı yazmış.
Kim ne derse desin.
Hayat memat sınavı bu sınav.
Çocuklara hissettirmemek lazım evet ama bu etaba başlamadan bu ona belirtilmeli.
Neden mi?
İYİ BİR OKUL İYİ BİR ÜNİVERSİTE DEMEK.
İYİ BİR ÜNİVERSİTE İYİ BİR İŞ DEMEK.
iYİ BİR İŞ YÜKSEK HAYAT STANDARTI DEMEK.
Bu tezimi 27 yaşında biri olarak iliklerime kadar hissediyorum.
İmam hatipli olanlar zaten unutamazlar bu gerçeği.
Maalesef :(
İyi bir üniversitede okumadıysanız iyi bir iş bulamazsınız.
Elit ya da kalburüstü diyelim bu tarz iş ve işyerlerinde olamazsınız ve haliyle hayat basamaklarını mücadeleyle çıkarsınız.Diğerleri gibi zıplayarak değil.
Ünlü bir üniversitede ingilizce bir eğitim de varsa oooo ballı kaymak.
Aranılan eleman,aranılan üst düzey yönetici olusunuz.
Pazar günleri gazetelerin insan kaynakları eklerini okuyorum.
Atamalar başlığı var.
ODTÜ,BOĞAZİÇİ başka üniversite yok.
Ya da dandik okul ama ingilizce eğitim.
Bitti.
Hayatı garantiledin.
O yüzden çocuklara ayak yapmayın.
"evladım önemli değil biz seni her halükarda seviyoruz"diye
İçinizden geçeni söyliyeyim" adam gibi bir yeri kazansa bari" :))
***
Hayatımda en çok istediğim şeylerden biri de 1999 yazına geri gidebilmek.
Eminim hayatım daha farklı olurdu.
Daha güzel.
Daha saygın.
Daha rahat.
Daha mutlu.
Daha dolu,bereketli.
Kimse yalan söylemesin bu sınav hayatımızın sınavı.
***
Haa kazanamadın mı...
Hayat bitti mi ?
yooo.
Birinci ligden ömür boyu düşüyorsun :)
Açık öğretimmiş,yok dışardan bitirmeymiş.
Geyik.
Kimsenin açık öğretimi iplediği yok.
Kendimin bile.
Okuduğum halde.
O yüzden demir tavında dövülür.
Zamanında kırıp kıçını bir yılını adayacaksın bu sınava.
Ondan sonraki yıllar senin.
Üzgünüm.
Hayatın gerçekleri böyle.
Haa elinde olmadan mı yenildin.
O zaman Allah yardımcın olsun hayat boyu sürecek depresyonunda.
***
Üzgünüm.
bütün olanlar için....

1 yorum:

DİLEKCE dedi ki...

Üniverste sınavının insan hayatındaki önemini resmen özetlemişsin Zehra, çok beğendim yazını. Ne kadar dil döktüysem de çalışmaya bir türlü ikna edemediğim, kendini ergenlik dönemindeyim triplerine bırakmış ne derseniz deyin ben bu kadar çalışırım diyen, lise 2. sınıfa düz geçti diye sevinen, erkek kardeşim için, müsadenle yazını çıktı alıp kendisine hediye edicem. Belki bir şeyleri anlamasına yardımın dokunur.