6 Şubat 2008 Çarşamba

YUH ARTIK !!!

Aydın Doğan'ın gazeteleri sabah bir haber verdiler.
"ezan eşliğinde linç " diye.birde kantinde bilmem ne baskısı.
Hah dedim başladılar.Daha yasa meclisten geçmeden :)
Okumadım bilerek.
Aynı haberi öteki gazetede de görünce okuyayım bari dedim.
Linç haberi kuzey ıraktan.Neyse rahatladım biraz.
Okudukça olayın vahşet olduğunu,iğrendiğimi hissettim.
Bir kadın kocasından şiddet görüyor ve yezidilerin karakoluna gidiyor şikayet için.
Yezidi polisler dilekçeyi alıp kadını tekrar ne akla hizmetse ailesine! teslim ediyorlar.
Haliyle olay başlıyor.Evdeki kızgın koca ve akrabalar döve döve kadını öldürüyorlar.
Yalnız olay GEÇEN SENE olmuş.
Bakar mısınız rezilliğe.
Niye şimdi ısıtıp veriyorsun ki.
hemde EZAN eşliğinde diyerek ne aşılıyorsun bilinç altına milletin.
Allah ıslah etsin bu bizim medyayı.
Sonumuz bunların yüzünden gelecek.
Yalnız haberi okurken cahilliğin sadece bizim topraklara has olmadığını ve kadının neden bu kadar aciz olduğunu düşündüm.Gerçekten çok üzüldüm o kadına.
Aslında bütün aciz kadınlara çok üzülüyorum ve gerçekten onlara en iyi duaları yapıyorum
Acizlik çok acıdır.
Evlenmeden önce kiracımız karısını döverdi gece.
Kardeşimle aynı odada yattığımız için uyanırdık.Ben kardeşimi gaza getirip duvara vurdururdum.
Olmadığı zamanlarda da kendim o görevi yapardım.
Biraz olsun dinerdi çığlıklar.
O an bütün uykum kaçar ve sinirlerim altüst olurdu.
Manzarayı çizeyim.
Daha karşısındakine iki çift laf edemeyen,düşük gelirli,ilkokul mezunu bir yaratık.Buna koca diyelim.
Ötekide ilkokul mezunu,ailesinin biran önce verip kurtulmak istediği bir dünya kız çocuğundan biri.Gariban.Kimsesiz.
İki tanede çocuk.Ama çocukların ikisininde psikolojisi bozuk.Hasta ruhlu çocuklar.
Şimdi o çocukları o hale getiren anne-babayı mı kesmek lazım yoksa o anne-babayı doğuran ana-babayı mı?
Ne zaman kadına şiddet olayını duysam,görsem,okusam rahat duramıyorum.
Zaten kiracıyıda uyardım bir gün.Kocayı.
Dedim"bir daha sesinizi duyarsam bilki polisi ararım haberin olsun"
Tabiki cevap verememişti zaten konuşma yeteneği olmayan bir yaratık idi kendisi.
Geçen gün öğrendim meğer kocada psikolojik sorunları olan biri.Babasından çok dayak yemiş!!!
Evet tahmin edildiği gibi balığımız kokmaya taaaa baştan başlıyor....
Zaten bir kadının erkeği dövme ihtimali çok zayıf.Fiziki olarak erkek güçlü yaratılmış.
Yani her ihtimalde rövanşı erkek kazanır, bu biline biline neden dövülüyor ki kadın.
Gerçi sebepler belli.
Parasızlık,yoksulluk yada yoksunluk,akıl hastalıkları,geçimsizlik.
Zaten evlenen insanlardan kan testi vs isteniyorya birde akıl sağlığı yerindedir raporu istenmesi lazım.
Bunun için gerekli yerlere mail atmayı düşünüyorum.
Kadın mutsuz ise hem erkek hem çoçuklar mutsuz olur.Mutsuz insanların öteki insanlara zararı gerçekten hafife alınmayacak kadar çok.
Dayak yiyen kadını güya yasalar koruyor.
Ama nasıl?
Dayak yiyen gidiyor polisimize.
Polis diyor abla karı-koca arasında olur böyle şeyler öpüşün barışın.
Ya da kadın inatçı çıktı attılar kabadayıyı içeriye.eee 3 gün sonra o adam çıkınca birden rehabilite olmuş,yumuşacık yumoş mu oluyor?ilk geldiği akşam karıyı ve çocukları kesiyor ya.
Yani kocasını şikayet edecek kadın nerede?Diyelim etti,ee o koca gelince delikten, kim koruyacak kadını?Yada kocası delikteyken kim bakacak kadına?maddi anlamda.Zaten kadının kimi kimsesi olsa o hale düşmez.
Diyeceğim,bu olay öyle ŞİDDETE HAYIR demekle olmuyor.
Diyen kadın nerede ne yapacak?mor çatıları da basıyor yurdum hanzoları...
Kadına şiddet bitmedikçe
Kız çocuğuna yapılan ayrım son bulmadıkça
Kız çocukları okutulmadıkça
Kadın maldan davardan çocuktan sonra gelmedikçe
Çalıştırıldıkları ortamda eşit haklara sahip olmadıkça
bu işin biteceğini sanmıyorum.
Önüme gelen her kız babasının beynini yıkıyorum:)
"Bak yarın birgün şerefsizin birine düşer yada allah korusun illa şerefsiz olmasına gerek yok ölürse koca yada sende ölürsen bu kız ortadamı kalsın.en azından ekmek kazanacak bir mesleği olmasın mı?dünyada herşey insan için.hele ki burası türkiye, nasıl bu kadar rahat oluyorsun.iyi kötü bak sana da faydası dokunur"
Tabi bu laflar evrim geçiren odunlar için biraz etkili oluyor ama geçirmeyenlerin kızlarına Allah sabır versin.
Bu kadın laflarında aklıma hep doğuda yasanmış bir vakıa gelir:kuş gribinde bir köylünün tavuklarını itlaf etmek için hizmetliler giriyorlar eve.Adam diyor ki vermem.istiyorsanız 3 karıdan birini götürün.!!!
İlk duyduğumda kahkahalarla gülmüştüm sonra o kadınlar aklıma geldi ve yine çok üzülmüştüm.
Tavuğu daha önemli demek ki karıdan.
Kadınların daha akıllı ve daha eğitimli olmaları gerekiyor.
BEŞİĞİ SALLAYAN EL DÜNYAYA HÜKMEDER NETEKİM.

Hiç yorum yok: