10 Temmuz 2009 Cuma

SABAH NAMAZINA NASIL KALKILIR?


Geçen almıştım kitabı,iki gecede bitirdim.
Çok güzeldi.
Bildiğin gerçekler ama ne kadar lakayt kaldığını gözler önüne seriyor.
Dün gittim 5 tane daha aldım.
Etrafımdakilere okutucam,gerekirse cebren ve hile ile.
İlk önce namaz neden önemli,sabah namazının kıymeti,namaz kılmayan insanların bahaneleri ve çürütme yolları.
Sabah namazına nasıl kalkılır?
Kurarsın cebini kalkarsın dimi?:)
İşte öyle kolay olsaydı herkes şuan yarı evliya idi :)
okuduktan sonra elh hep kalktım namaza.
Hatta geceleri uyku tutmuyor,dün tam uyuycam ezan okunmaya başladı,kılıp yattım.Şuan tam 4 saatlik uykuyla duruyorum.
İnş bu gece uyku problemim bitecek.
Evet imandan sonra ilk sorulacak amel; namaz.
neden önemsemiyoruza biraz parmak basmış.
Okuyunca "ooo bu kadar dikkat etsem zaten kılarım"diyorsunuz ve inanılmaz gerçek geliyor karşınıza."ee kıl ozaman,hatırladın işte önemini"
Misal: kalktınız ve gusül almanız gerekti ve saadece yarım saatiniz var ne yaparsınız?
Ben ve diğerleri normalde ne yapar ?
kazaya bırakır.
ama işte adam diyorki savaşta,komada,baygınlık halinde değilsen bütün mazaretler dama.
Kalkıp abdest almanın binbir türlü çaresini anlatıyor.
Ama satır arasında diyorki "hiç bir bahane namazı kazaya bırakmaya yeterli değil,kaldır kıçını ve kıl namazını"
Bu kadar.Kitabın yaptığı en güzel şey bu.
Seni uyandırıyor ve namaza daha dikkat etmen gerektiğini,kazaya kesinlikle bırakmamak ve bunun için bahanede üretmemen gerektiğini adam tane tane yazmış.
Hemde çok ince bir kitap.
Kitap okuma özürlüler için de kaçacak bir bahane yok.
Namaz platformu oluşturulmuş.
Ben beğendim ellerine sağlık cemil abinin.
Şimdi her hevesli kılınışta ona da sevap var.
Oooh ahiretide kaptı ne güzel :)
***
bazı başlıklar yazayım kitaptan ve bitireyim:
"kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır"hadis-i şerif

bir müslümanın en büyük alameti namaz kılmasıdır.

dünyaya çalışıp rızık kazanmak için geldiğini sananlara ;rızık veren Allahtır.onun verdiği rızkı elde etmek için verdiğiniz uğraşı,namaza bahane göstermeyin.

Şeytan,allah ın azabını unutturup sadece affına güvendirerek sizi isyana sürüklemesin.(lokman süresi:33) allah affetsin diyerek namazı terk edenlere.

veee en son :NAMAZ GÖNÜL İŞİDİR.

Hiç yorum yok: