28 Temmuz 2009 Salı

GALATA KULESİ

Evet nihayet başladım gezdiğimiz yerleri yazmaya.
Bu arada ben ev hanımı oldum ya acayip üşengeç oldm.Hiçbirşey yetişmiyor:)
Valla çalışırken söylediklerimi hatırlamıyorum bile.
Cmt sabahı hiç niyetim yoktu gitmeye.
Sabahları kalk rezervasyon için uyan vs birde eğer gitmezsem havam geri geldiğinde köpek gibi pişman olmaktan korktum.
Kocayla birbirimizi gazlayarak gittik kulenin oraya çıktık yokuştan.
ben oralara hiç gitmemiştim.
çok beğendim sokaklarını.
kocanın sözü var ayrıca gideceğiz efendim.
Çünkü grupla acele oluyor.

Hocanın yanına yaklaşan yaşadı.
Birde mübarek hocanın sesi çok alçak.Bağırmıyor da.Ben dedim içimden "hah dakika bir gol bir" derkeeen kalemim yazmamaya başladı elime bir baktım kalem akmış....Çıldırmanın sırası değil etraf kalabalık.Hoca bir yandan başladı kanuni zamanında tevkif evi III.murat zamanında gözlem evi vs.Koca allahtan hemen koştu gitti etraftan kalem buldu.O arada yanımdaki hanımdan kalem istedim.Var dedi baktı bende defter var "ee ama bende not alcam" diyerekten deminden beri hocanın yüzüne bakan kadın birden aşka geldi not tutmaya başlayacak.İçimden geçti valla "nerene yazıcan kalemle"diye :) maksat kalemi vermemek.alıp kaçacak halim yok.Sırf kalem aşırmak için ümraniyeden galataya gelmiş olamam dimi :)

Neyse fazla çıldırmadan tekrar ayarıma döndüm.Başladım yazmaya.Bilinen şeyleri söyledi hoca ilkin.Cenevizliler yaptırmıştır,fatih fetihten bir gün sonra kaleyi elden teslim almış...Biz gitmeden biraz bişeyler okumuştuk hani sınava çekerse hoca morarmayalım :) Toplamda 30 kişi saat dörtte kulenin orda toplaştık.Her yaştan her cinsten insan vardı :)

İstikametimiz şöyleydi :
Galata kulesi
Galata köprüsü (valide sultan köprüsü imiş gerçek adı.gitmeye gerek görmedik)
Galata Mevlevihanesi

Sent Antuan katolik Klisesi

Galatasarayı Lisesi

Gül baba Türbesi

Kadiri Dergahı (kocam sayesinde çıktık oraya övünmek gibi olmasın:) programda yoktu...)

Kılıç Ali paşa camii ve yanındaki III.Ahmet çeşmesi.

En son büyükşehir de çalışan bir hanım çay ısmarladı gruba.belediyenin bir yerinde.Nargile vs vardı biz ordan üsküdar a kumpir yemeğe kaçtık.Yorulmuştuk ama değdi.

Bugünlük bu kadar.

Hiç yorum yok: