29 Ocak 2009 Perşembe

AÇIKÖĞRETİMLİ OLMAK

Türkiyede aöf li olmak tam bir eziyet.
Çok şükür şimdiye kadar açıklamak zorunda kalmadım :)
Memurlar.net te her forumun sonu mutlaka açık-örgün öğretim kavgası ile biter.
Daha doğrusu bildiğin it dalaşı :)
Ben bu konuda inanılmz ortadayım.
Neden?
Çünkü vaktiyle bende aöf okuyanı adam yerine koymaz,iki yıllık mezunları kaale almazdım.
Ne oldu?
Allah büyük :)
2 yıllık mezunu bir aöf liyim :))))
Yaaa..
Allahın sopası yok.
YALNIZ aöf öğretimini çok hafife almışım biir.
Orada okuyan herkes,zannettiğim gibi ÖSS de barajı aşamayan gerizekalılardan oluşmuyormuş ikiiii.
Türkiye de meslek liseli olmak diye bir kavram var artık.
Katsayı mağduru olmak.
KPSS A da ,yüksek puan alan aöf lilerin çoğunluğu bu katsayıcılardan çıkmaktaymış.
Memurlar.netteki kapışma da zaten burdan çıkıyor.
Biz okadar yıl okuduk dirsek çürüttük aöf liler de girip yerimizi kapıyor acısı.
Sanki aöf ye ilkokuldan sonra gidiyorsun:))
Aöf liler de liseden sonra gidiyor.
Onlarda seninle KPSS de aynı kitapçığı çözüyor.
Ben şunu anladım bu yaşımda.
Birine eğitimiyle ilgili birşey soruyorsan türkiye de ,hikaye dinlemeye hazır olcan.
Kendimden biliyorum:))
Yani bu adam hangi şartlarda okumuş,hangi hakları yada mağduriyeti olmuş,okumakta gözü gönlü varmıymış,yoksa zaten bir baltaya sap olacak zekası yokmuymuş vb.
Aöf mi?- oo yata yata okuyun anasını satayım.
İmam hatip limi?- imam olmayacaktın madem o okula niye gittin canım sende.
Ha ben ilkokul 5 ten çıktım dedim ki kendi kendime - ulan ben imam olayım.Benden de zaten şahane imam olur.Koşa koşa gittim ihl ye.
O değil de aöf de artık katsayı mağduru,zehir gibi meslek liselilerin varlığı konuşuluyor forumlarda.
Seninle aynı sınavda 40 net fazla yaptığı halde senin girdiğin yere giremiyor bu adam ya.
Şimdi sen ona" Ben öss de soru yaparken sen nerdeydin" diyemezsin!
Sen yaptığın kadar puan alırken,onlar kırılan puanlarına ağlarken sen hangi cehennemdeydin?
Tabi şuda var canım ülkemde.Normalde kıçını yırtsa yapamayacağı şeyleri,hazır bir mağduriyet var,ona sığınayım mantığında olan insancıklar da var.
O değil ben ilk hayal kırıklığımı 2 yıllık okulda türk dili dersinde bir parçayı okuyamayan çocuğu dinlediğimde yaşamıştım.
Nerdeyim lan bennnn demiştim.
Barajı kıt kanaat geçen insanla aynı sırada olmak da tamamen kader.
Üzerinden 10 yıl geçti hala yarası kapanmadı,forumlarda dolaştıkça da kapatmıyorlar.
Yok kardeşim bu ülkede 4 yıllık mezunu olucan ama örgün eğitimli olcan.
Yoksa aöf de,KPSS de ve ya herhangi bir sınavda derece yap.Olmuyor.
Forumlarda herkes sidik yarışı yapmış.Ben aöf liyim şu oldum, ben örgünüm bu oldum.
Hani kim daha çok kariyer etmişse onun eğitimi daha efdal.
Yapma ya!!
Zeka testi mi bu?
Er meydanı hayat kardeşim.Alabildiğin eğitimle neler yapıyorsun sorun bu?
Her türlü klas ünv yi bitirip de birşeyler yapamıyorsan,hiçbirşeye katma değer katamıyorsan,istediğin kadar aşağıla aöf yi.
Yine aklımda neler vardı yazacak uçtu gittiler :)
Femde hocalık yapan arkadaşa sordum " ya tekrar girsek böyle olmayacak,aöf li olmuyor,katsayı kalkacakmış hem?" cevabı çok manidardı :((
"Zehracım hiç boşuna uğraşma,köprünün altından çok su aktı,bizim zamanımızdaki öss değil."
Böylelikle aöf li olmaya,onunla yaşamaya alışmaya çalışıyorum :))
Ünv ye hazırlanan çocuk gördüm mü yakasına yapışıyorum...ıçarken bile test çöz,bir yılını bu işe ver,adam gibi bir 4 yıllık kazan aksi halde çok zor diye diye beyinlerini yiyorum.
Keşke ak sakallı bir pir-i fani, 1999 yılında beni böyle köşeye çekip "kızım bir yıl daha bekle,kızıpta ben bu puanla evde oturmam lan deme,bir yıl daha çalış,sistem oturur sende daha iyi pekiştirirsin,kırılacak puanını da bilirsin ona göre çalışırsın,gitme" deseydi.
Tabii ki o sakallı moruk gelmedi :(((
Ve şuan benim aöf derslerine çalışmam lazım.
Okul bittikten sonra tekrar çalışmam lazım.
Ondan sonra o çalıştıklarımı başka bir işyerinde pratiğe dökmem lazım.
Ondan sonra yabancı dili halletmem lazım.
Ondan sonra 35 yaşıma gelicem ve çocuk doğurmam gerekecek.
Ve herşeye geç kalmış olarak bu hayata veda edicem :))
Ha geç kalmış ama emeline ulaşmış mı.
Yoo orası da kesin değil.
Maksat yılların geçmesi işte.
Yaa birde derler üniversite sınavı hayatın sonu değil diye.
Doğru sonu değil.
Sonun başlangıcı :)))))

Hiç yorum yok: