10 Ocak 2009 Cumartesi

NİKAH,EV,KREDİ,KRİZ,AŞURE

Bugün arkadaşımın nikahı var.
Beyoğlu evlendirmede.
İş çıkışı koşarak pazar yapıcam ordan eminönüne.
Kocayla buluşup nikaha.
Nikahtan sonra da annemlere.
İki haftadır gitmedik.
Hem aşure de var :)
Bugün aşçımız da aşure yaptı.
Resmini çekmek için pilleri yerleştirdim ve 4 pilde bitmiş.
Nikah içinde güya yenilerini atmıştım çantaya.
Birden tepem attı.
Lazım olduğunda makine ,işe yaramadı.
***
Dün akşam arkadaşları aradım.
Konuşmamıştım ne zamandır.
Biri bel fıtığı,hasta.
Öteki ev almışlar onun kredileri vs.
Kriz zaten baş sohbet konusu.
Biraz canım sıkıldı.
Hepsinin işyerinde işten çıkarılmalar olmuş.
Bayağı bir hemde.
Biz de bu hafta hissettik biraz.
Hoş her kışa girişte aynı şey olur.
İnşaat için sakin sezon bu aylar.
Ama sorun da orda zaten.
Mevsimsel mi krizden mi ?
Geçen işyerinden bir arkadaş diyor ki ; geçen sene bu aylar 6 yeni inşaat vardı,bu sene saydım tam 24 tane.
Hava soğuk o yüzden işleri durdu diyor.
Biraz rahatladım duyunca.
İnsan ne kadar işten atılma riskin olmasa da maaş alınmayınca farklı bir durum olmuyor.
Ha para almamışsın ha çıkarılmış evde oturuyorsun.
Hayırlısı.
Gündem karıştıkça karışıyor.
Bir ergenekon bir kriz bir gazze.Dönüp duruyor gündem.
Şimdi sıra gene ergenekonda.
***
Kiralar düştü buralarda.
Bizim evsahibi bile düşündüğü rakamı indirdi :)
Hoş indirmese ne yazar.Etraf boş,sıfır kiralık daire kaynıyor.
İşyerimin etrafı kız gibi evler,bloklarka dolu.Hepsi yeni yapıldı ve boşlar.
Aslında kriz patlamasaydı ne güzel düşük faizlerle herkes ev alabilirdi bu bollukta.
Talep fazla olunca arz arttı.
Arz fazlası fiyatı düşürdü.
Ama bu arada bankalar puştluk yapınca vatandaş eve,ev vatandaşa bakıyor.
Müteahhitlerde ortada aval aval dolaşıyor.
Dün arkadaşta aynı dertten muzdarip.
Karı koca çalışanlar hep aynı nakaratı tekrarlıyor evleri kira ise.
Ne zaman ve nasıl ev alınabilir.
Krediye bulaşmadan imkansız noktasında buluştuk.Ama kredilerde inanılmaz uçtu.
Önceden kirana biraz fazla ekleyip kredi ödeyebilirdin.
Yani eşlerden biri krediye çalışabilirdi bir müddet.
Neyse zaten kocayla her akşam bu mevzu konuşuluyor.
Kocam diye demiyorum akıllı bir erkek :)
Ben bu kocayla ev de alırım araba da :))
Neyse.
Vedalaşalım :)

Hiç yorum yok: