20 Kasım 2008 Perşembe

NEVZAT HOCA HA GAYRET

Haber7.com da nevzat tarhan ı okuyorum atlamadan.
Son yazısında milliyetçilik,ıkçılık üzerine yazdı.
Bu sitenin yorumcuları da şahane.
Hürriyet yorumcuları gibi boş beleş adam değiller.
Cümle yapısından tut derdini anlatmaya kadar, çok temiz yorumcular var.
Bazı haberlerin yorumları bile haber olur diyeyim ben.
Nevzat hoca bir test yayınlamış.
Tipik hani her şıkkın seni nereye götüreceği belli olan testlerden.
Ben başladım cevaplamaya.Hep adana gidiyor cevaplar.
Ama böyle testlerde ben genelde cevabımı şıklarda pek bulamam.
O yüzden sağlıklı bulmuyorum bu yöntemi.
Ama bir kaç soru hoşuma gitti.
Mesela:
2- Milliyetçilik damardaki kana ve soya bağlı bir duygudur.
a) Kesinlikle yanlış ve katılmıyorum, b) Olabilir , c) Kesinlikle doğru ve katılıyorum


3- Milliyetçilik toprak ve vatanla ilgili coğrafi kökenli bir duygudur.
a) Kesinlikle doğru ve katılıyorum, b)Olabilir , c) Kesinlikle yanlış soy’a yönelik bir duygudur


5)Benim ırk ve soyumdan birisi başka bir ırk ve soydan birisi ile kavga ederse haklı haksız önemsemem kendi adamımı korurum.

7) Alışveriş yaparken,saatimi tamir ettirirken kendi milliyetimden işyeri ararı
****
Bu arada 7.ci soru milliyetçilikten ziyade hemşericilik hastalığımızı da ortaya koyuyor.
27 yaşındayım.Hiç bir şey yaptırırken ,ararken yozgatlı aradığımı hatırlamıyorum.
Ama bazı light faşistler hemen hemşerisini arar,kollar.
Daha yeni, ayakkabı tamircisi yozgatlıymış,onu da koca söyledi.
Parantez arası böyle yapanlara da sinir oluyorum.
Sülümanlar ne olacak.
Sadece içki satmayan büfe ararım o kadar.
****
13) Vatan ve devletin bekası için bazı insanların feda edilebileceği ve öldürülebileceğini savunurum.

18) Devlet yöneticisi olsam kendi milliyetimden ve cemaatimden olan insana öncelik veririm. Liyakat ve ehliyet ikinci planda sadakat birinci plandadır.

Neredeyse bütün testi taşıdım :)
Sadece empati yapmak yeterli.
Ben hep bizdeki azınlıklarla yada ne bileyim kendini azınlık hisseden vatandaşlarla ilgili bir durum olduğunda almanyadaki türkleri düşünerek cevap veririm.
Ve bunun gayet sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Herkese tavsiye ederim.
Kürtler kürtçemi konuşmak istiyor?
Almanya da ki türklerde türkçe konuşmak istediğini düşün!
Din dersi istemiyor mu?
Almanya daki türklerin hristiyan din dersi verilmesini istemediğini düşün!
Hemen taşlar yerine oturuyor değil mi :)))?

Hiç yorum yok: