12 Kasım 2008 Çarşamba

TÜRK EVLERİ

Dün mutlu tönbekici bir yazı yazmış.
Okuyunca kendi adıma çok doğruladım.
Bizim evlerimiz hep tek tip diyor.
Alamancılar gelince onlar biraz değiştirdi ama onlarda kendi aralarında tek tip ev yarattılar diyor.
Okuyunca akraba ve arkadaş evlerini düşündüm.
salonlar,oturma odaları hatta mutfaklar hep aynıdır.
Yani oturma odası çekyat manyaklığından hala kurtulmuş değil.
Hele annemler yere göğe çekyat koymayı düşünüyorlar hala.
Hoş ihtiyaç olduğundan,millet gibi herkesin odası yok ki türkiyede.
Bütün kardeşler oturma odasında ya da salonda çekyatlarda yattığından bu çekyat takıntılığının anlamı var.
Ama salonlarda aynı.
Halılar hep eski üsül.
Benim evimde genelde krem renk halı ve oturma grupları.
Onları da gören zaten benim ileride ne tür dertlere düçar olacağımı söyleyip güldüler.
Ama biz bir paket ıslak mendil ile olayı hallettik.
Lekelendiği anda canım kocacım hemen ıslak mendili kaptığı gibi olaya müdahele ediyor.
Oturduğumuz köşem de yine krem ama örtü kullanıyorum.
Ha örtecektin niye krem aldın.
Değil işte :)
Mesela ben istediğim gibi resim tablo vs asamıyorum.
Resim ve heykel dinen caiz değil o yüzden istediğim dekoru yapamıyorum.
Yani kısıtlayan şeyler gayet doğal olaylar.
Ama gene de eve girildiğinde bu benim evim,zehra ve kocasının evi diyebiliyormuyum ?
Çok da değil.
Bir farkımız tv yok.
Kitaplığımız var.Özel yaptırdık.
Krem ağırlıkta.Yemek odasını az ve öz yaptırdık.Ayna yok.Portmanto yok.Hiçbiryere sığmayan yatak odası komidinleri yok.
Ama işte bunlar evi farklı kılıyor mu?
Hayalimdeki evi hep erteliyorum birde.
Kendi evimde tablo asıcam heryere,işte fotoğraflar koycam konsülün üzerine,namaz kılınmaz orda ama,gömme kitaplıklar,mutfakta eski usul vitrin-salona gitmiycem cam eşya için,herşey mutfakta olacak-,daha neler neler.
Ama işte bunları ne kadar hakedebilirim bilmiyorum.
Tasarım ruhu var mı yok mu bilemiyorum.
Bazen evime bakıyorum nerde ne yapsam diye.
Ama herşey o kadar yerinde ki değiştirmek saçmalık olur :)
Hediye gelen süs eşyalarını gardroba sakladım.Koycak yer yok güya :)
Belki benim tasarımım bu.
O kadar sade ki ,benim imzam bu sadelik :)
Dimi :)
Yeni evlenen insanların evine gittiğimde hepsinin aynı eşyalara ve markalara dadandığını görmekde mutlu hanımın dediğini doğruluyor.
Ama işte ne değiştirebilir bir evi.
Eşyalar,yerleşimleri,metrekare.
Paraya bakar diyorum bazen.
Alakası yok.Bir akrabam beş kuruş harcamadan evini muhteşem dekore etti.
Misal;evdeki eski misketleri cam fanusa renkli kumları doldurdu üzerine misketler en son musluktan suyu doldurdu.
Ve hani beğenmediğimiz eski yapma çiçekleride fanusun ağzına doldurdu.
Al sana tasarım.
Tuvalet kağıdına değişik bir şey ördü ve astı.
Elektrik düğmelerinin altına-kirlenen yere-duvar kağıdından çiçek desenlerini kesip yapıştırdı.
Ve daha neler neler.
Yani ben bunları düşünsem bulurmuydum diye hep kafa yorarım :)
Ev karakteristik mi?
Evimiz bizi ne kadar anlatıyor?

Hiç yorum yok: