19 Kasım 2008 Çarşamba

NE KADAR DEMOKRATIZ?

Taraf gazetesini okurken aklıma geldi.
Ne kadar demokratız acaba?
Hani özgürlükten yanayız ya.
Şimdi ben başörtüsüne özgürlük istiyorum.
Öyle ki bırak üniversiteyi kamu da bile başörtülü kadınların çalışmasını istiyorum.
Mecliste kapalı milletvekilinden tut,sivil toplum kuruluşları başkanlığı,değil first lady cumhurbaşkanının bile kapalı bir kadın olabilme ihtimalini seviyorum.
Yani her türlü şartta ve mekanda kapalı kadın çalışabilmeli,okuyabilmeli,yaşayabilmeli.
E şimdi ben bunu istiyorum kürtler de diyorki anadilimde konuşmak istiyorum.
Zaten konuşuyorsun-bağıra çağıra hemde,inadına-.
Aleviler diyor ki benim evladım din dersi almasın.
Vs vs bu örnekleri çoğaltabilirim.
Şimdi ben türbana istediğim özgürlüğün ne kadarını kürtlere isteyebilirim?
Ne kadarını alevi vatandaşların talepleri için isteyebilirim.
Hımmm.
İşte dananın kuyruğu orada kopuyor.
Ben nasıl ki ibadet özgürlüğü istiyorsam öteki de ibadet etmeme özgürlüğü istiyor.
Mesela kendimin hala eşcinseller hakkındaki tavrını bilemiyorum :)
Neden?
Çünkü; özgürlük açısından bakarsam evet insan istediği cinsiyeti özgürce yaşamalı,ötekinin güvenliğine zarar vermediği sürece.Okey.tamam.Destekliyorum.Kendime ne kadar özgürlük ,eşcinsel arkadaşa da o kadar özgürlük.
Amaaa :)
Benim dinimde eşcinsel insana bırak özgürlüğü yaşam hakkı bile tartışılır.
E şimdi ben dinim adına hareket edersem eşcinsellerle aynı toplumda yaşamak istemiyor olmam gerek.
E çağın modern tanımıyla eşit hak ve özgürlük konusunda da benim kadar kamuda memur olma,istediği yerde yaşama,gezme tozma hakkını isteyebilir.Bu da geyet doğal.
E bende haliyle arada kalıyorum :))
Al bu örneği çarp 70 milyonla :)
Yani türbana özgürlük isteyen bir insana :
"iyi de arkadaşım sen bunu istiyorsan kürt vatandaş da anadilinde eğitim istiyor.Hakkı değilmi" diyecek.
aleviler de "ben sunni değilim evladıma sunni din dersi verilmesini istemiyorum,camilere diyanet yardım ediyor benim ibadethaneme de yardım etmeli "diyecek.
Eşcinsel arkadaş da " ben istediğim cinste yaşarım,ilişkiye girerim ,sizi ilgilendirmez benim yatakodam" diyecek.
Diyecek herkes sonuçta.
Eeee ?
Bana varsa özgürlük hepsine olmalı.
Karşı tezimiz ne peki?
Kürtçeye özgürlük verirsek ne olur?
Güneydoğu elimizden gider!!!
Güneydoğu bizemi ait :)
Kim koşa koşa gidiyor allah aşkına güneydoğuya:)
Oranın vatandaşları bile koşa koşa kaçıyor ordan.
Cem evlerine devlet yardım etse incileri dökülmez sanırsam.
Kapalı olan bir devlet memuru olsa ertesi gün çarşafla mı gezmek zorunda kalırız.
HAYIR.
Yani korktuğumuz ne ?
Meclis te kürt milletvekili,
kapalı kadın milletvekili-özellikle canan arıtmanın yanında otursun :)-
pos bıyığıyla alevi milletvekili,
eşcinsel bir milletvekili-cemil ipekçi olabilir :)-
en baba solcu bir milletvekili,
ermeni bir milletvekili olsa şimdi ki meclisten daha mı kötü olacak?
Biraz daha demokrasi kimseye zarar vermez ,biraz gaz yapabilir tabi ki.
Sindirme problemleri yaşayabiliriz.
Ama nasıl imralı da ki yaratık yıllardır orada,sağ salim besleniyor ve buna gayet doğal alıştık,
demek ki asılmadığında turk insanı kahrından ölmüyor.
Bunu bir adım daha ileri götürebiliriz.
Ve ben inanıyorum bizim millet nasıl teknolojiye hasta ,onun gibi ,yeniliğe hemen adapte olabiliyoruz.
Yeter ki önümüze etraflıca problemlerin çözümü koyulsun,uymakda sorun çıkacağını hiç zannetmiyorum.
Kapalı bir memur olduğunda olay çıkmayacak.
Seda sayanın programı kürtçe yayınlandığında kürt evkadınları da telefonla arayıp hayranlığını anlatacak.
Eşcinsel bir belediye başkanına sadece yapmayı düşündüğü projeler için kulak verilecek,belediyeye soktuğu akrabaları didiklenecek.
İnanç dünyası programına alevi dedesi çıkıp kıssalar anlattığında kimse o kanalı taşlamayacak.
Sonuçta o özgürlük onu rahatlatacak,gazını alacak ve bu ülke için çalışmaya,yaşamaya devam edecek.
Geçen msn de musevi bir arkadaşımla konuştum.
Evlenecek sinagogda.
O sinagogla alakalı sıkıntılarını anlattı,evlilikle ilgili vs.
Ve ben hiç yadırgamadım çünkü oda benim gibi evlilik öncesi aynı şeyleri yaşıyordu,o da benim gibi cem yılmaz hastası,o da benim gibi kurslara para döküp meslek sahibi olmaya çalışıyor ve o da benim gibi ertesi sabah bu ülkede gözünü açacak ve bu ülke için çalışacak.
E şimdi benim bu insanla ne alıp veremediğim olabilir ki?
Vel hasılı kelam laf çok uzadı.
Ne mutlu türkiyeliyim diyene :)
Türkiye daha yaşanılır bir ülke olduğunda kürt de sevinecek,dindar da sevinecek,alevide,eşcinsel de.
ÇÜnkü rezil olduğumuzda hepimiz olacağız.
Gemide kaptan da vaaar fare de :)
Ha diyebilirler biz mürettebatız onlar yolcu.
Hadi ordan derim bende.

Hiç yorum yok: