31 Aralık 2007 Pazartesi

KİMİN NOEL'İ ??

Evet yine kimlik kargaşası yaşanılan günlerden biri var bu akşam.
Yılbaşı.Noel.vs vs
Özenti insanlardan nefret ediyorum.
Aşağılık kompleksi,başka da birşey değil.
Bir kaç blog gezdim.Şok oldum.üzüldüm.
Görgüsüz kadınlar,bilinçsiz sıpaları.Birlikte yılbaşı ağacı süslemişler.Resimlerde yan tarafta tabii.Hani görelim,özenelim,ya da tiksinelim diye.
Arkadaşım Ömerli'de sınıf öğretmeni.Çocuklara noeli anlatmış.Şu cümlesi çok hoşuma gitti.
"Çocuklar bu bizim bayramımız değil.Nasıl ki onlar bizim ramazan bayramımızı kutlamıyorlar bizim de noeli kutlamamıza gerek yok"Tepkiler gayet güzel gelmiş çocuklardan.Arkadaşımı çok takdir ettim.
Tabii bu arada ifrat ile tefriti karıştırmamak lazım.
Nihayetinde 2007 bitiyor ve 2008 başlıyor.
Her başlangıç hayırlı olsun.
Benim kızdığım sadece kendi değerlerimizle neden yapmayışımız.En azından biz müslüman türkler de yeni bir yıla giriyoruz.Bu geceyi kendi adetimize göre dini kurallarımıza uyarak-helal dairesinde-idrak edebiliriz.
Kutlamak değil farkındalık sadece.
Ben her yıl 23:55 de kur'an okumaya başlarım. 00:00 da zaten kur'an okuyor olurdum.Ya da uyurdum çünkü hiç bir işyerim yılbaşı tatili vermediği için yatıp zıbarmak herşeyden daha hayırlı oluyordu :)
Tabi bu da fazla radikal gözükebilir.Ama niyet işte insanı kurtaran.
Bu yıl da Allah'ım bizi kendi nefsimize uymaktan koru Senin yolundan ayırma.Bu yılımızı da bereketli,hayırlı geçirmemizi nasip et.Diye dua ederek yeni yılın yeni dakikalarına vasıl olmak benim karakterime,değerlerime,kapasiteme,ruh halime daha munasip düşüyor.
Zaten her YENİLİĞE,YENİ BİR işe başlarken "Allahümme hırlii vehtarli" diye dua edilmesi tavsiye edilir.
Yani Allahım hakkımda hayırlısını ver.
Dahası 4 gündür kayınvalidemler misafirler.Onlarla 2008 yılına gireceğiz.
"En hayırlı ev içinde yaşlıların ya da yetimlerin olduğu ve onlara en iyi muamelenin yapıldığı evlerdir."diye bir hadis-i şerif var.
Haliyle bereketli bir yıl olmasını diliyorum Rabbimden...
Hayırlı,bereketli bir ÖMÜR
hayırlı bereketli bir ÖLÜM
diyerek dua edermiş erenler.
Yeni yıl sevdiklerime ve beni sevenlere afiyet getirsin.[ne kadar hümanist bir cümle oldu :))))]
Amin.

Hiç yorum yok: