28 Kasım 2007 Çarşamba

İMAM HATİP LİSELİ TEVHİDE !!!!

Gazeteler kompozisyon birincisi olup ödülünü almaya hak kazanan lise talebesi Tevhide'yi anlatmış.
Eksik yazdım lise talebesi değil o.O bir vebalı.O bir asalak.O bir zekası,becerisi önemsenmeyen insan müsveddesi.
Evet O bir İMAM HATİP LİSELİ MAĞDURE çünkü.
TEVHİDE SENİ BURDAN ÇOK ÇOK ÖPÜYORUM.Sen birinci oldun ya, o da yeter be ablacım :)
Bu konuda okadar doluyum ki.
Ben İHL'den 1999 yılında mezun oldum.Yani ilk ÖSS'ye giren bahtsız güruh.
1999-20007.Tam 8 yıl geçmiş üzerinden.Hala daha içime sindiremiyorum İHL'lilere yapılanları.
Katsayı problemi.Başörtüsü.Üvey evlat psikolojisi.
Düşünün yarım puanın sıralamayı binlerce sıra değiştirdiği bir sınavda siz 22 puan geriden başlıyorsunuz.
Hani kıçınızı yırtın gene tercihinizin ilk sırasına giremezsiniz.
Ama diğer embesil,idealsiz,hedefsiz,geniş liseliler ise yayıla yayıla -hatta ek puanla-girerler.
Geçen pazar arkadaşlarla haliyle mevzu gene buraya geldi.Hepimiz liseden grubuz.
Bu kadar insanın- hatta hayata yeni atılacak gencin- VEBALİNi acaba kim ödeyecek.
İşin kötü tarafı hepimiz idealist insanlardık.Hani birimizde canım neresi olursa gireyim maksat kapağı atmak olsun demeyen kızlardık.
Ben 26 yaşımdayım.İnsanın hayatında kırılma noktaları vardır.Benim kırılma noktam ise üniversite eğitimime istediğim yerden,istediğim şekilde başlayamamam.Eğitime bu kadar önem vermeyen insan olsaydım belki bu kadar etkilenmezdim.
İlahi adalet.Ölmeden bekliyorum.Gözlerimle görmek istiyorum bize bunu reva görenlerin içler acısı halini.
Arkadaşımın dediği gibi.Bu işe bilerek,isteyerek imzasını atan herkese öteki tarafta Allah sorsun.Hakkımızı helal etmiyoruz.
Fatma Barbarosoğlu'nun dediği gibi.Bir 5-10 yıl sonra karşımıza iki dil bilen,mesleğini gurbette birinciliklerle elde etmiş,kazanmış,masterlı,doktoralı,kendini geliştirmiş kapalı kızlar çıkacaklar.Onlar İmam Hatip Lisesinde okuyan hakkı yenilen kızlar.
Kapasite bu işte.Nerde olsa kendini belli ediyor.Gittikleri üniversitelerde çift anadal yapanlar,birincilikler istemediğin kadar.
Evet bekleyin bakalım.Gelecek de bir gün gelecek.
Bazılarıda bunu sömürü malzemesi yapıldığını düşünüyor.Hani çalışan kazanır hesabı.Doğru liseyi zor bitirmiş imam hatip liselilerde katsayını kendilerine bahane ederler.Ya da ne bileyim gözü daha lise sırasında kocada olanda söyler bunu.Ama dediğim gibi anlamak isteyen,samimi insanlar anlıyorlar kimlerin gerçekten hakkının yenildiğini.
Besim Tibuk vaktiyle "dünyada insanlar komünist görmeye Türkiye'ye gelecekler" demişya.Ağzına sağlık adamın.
Gün içinde hatırı sayılır gazete köşe yazısı okuyorum.İnsanların artık bu mevzudan da gerçekten sıkıldığını görüyorum.Ben de sıkıldım.Türban,İmam Hatip,AKP vs.
En sonunda Zaman'daki bir yazarın dediği gibi.
Bunların derdi Din-i İslam.Yoksa türbandı yok ihl idi yok namazdı içkiydi hikaye.
Ne garibdir ki hala bu ülkeyi seviyorum.Bu ülkeye sahip çıkmaya çalışıyorum.Bu ülkede ölmek istiyorum.
Her ne kadar bu ülkeyi sahiplenmeye çalışan laikcanlar varsa da bu ülke ben ve benim gibi düşünen insanların vatanıdır.
En azından şu yaşadığımız şehre bir bakın göz ucuyla.Herşeyde,heryerde İslam'ı anlatan,ata yadigarı camiiler,çeşmeler,kabirler,türbeler aklınıza ne gelirse.
Bu miras benim gibi düşünen insanlardan mı kaldı yoksa başörtülüyü kürsüden indirilecek bir yaratık gören zihniyetten mi?
En matah cümledir.Benim anneannemde kapalıydı ama bunlar gibi değil.
İyi de senin ebenle ben aynı yaşta mıyım ki aynı şekilde giyinelim?
Yazın denize sokmazlar kapalıları,layık görmezler.Denize girmesen "aman işte bunlar böyle ne bilsin yüzmeyi,ne anlar denizden"
Girsen bu seferde girdiğin mayoyla dalga geçer ya da en komiği " sen bakma bunların kapalı olduğuna bak nasıl giriyor denize"
Hani dediğim gibi derdi başörtüsü vs değil.Derdi din ile dindar ile.
Neyse bu konular çok su götürür.Benimde zaten sinirlerim hafiften ayaklanmaya başladı.
Elbet bir gün öleceğiz ve herkes fikrinden dolayı hesaba çekilecek.Ne mutlu ki hesaba çekilirken herkes birbirini görebilecek.
İşte o zaman çok gülcez be ya :))

Hiç yorum yok: