29 Mart 2010 Pazartesi

İNSAN ZULMEDER,KADER ADALET EDER

Bugün tam buğday ekmeğimi ve kocaya da altın çörek almak içi ihe büfesine gittim saat 12 gibi.
Ekmek benim bildiğim 9 gibi geliyor ama geçen gün kadınlar 11 ekmeği gelmedimi diye sorunca aslında ekmeğin o saat geldiğini öğrendim.
Baktım ekmek yok.gelmedimi ekmek diye sordum.
Geçikti bugün niye bilmiyorum dedi laz kadın.
Ama altın çörekler vardı,anlayamadım bir an.
-Bu altın ekmekler ne zaman geldi.
-Dün neydi günlerden?
-pazaaar?
-e daha ne düşüniysun cumartesiden kalma ekmek mi olur,bugün geldi,alcaksan al beni çeneye tutma
-...?! ben ne bileyim ekmek ne zaman geliyor.
O habire konuşuyor kendi kendine.
o an dellendim.
-benimle böyle konuşamazsınnn !!!diye ünleyince kadın bir an dondu kaldı.
beklemiyordu tabi benden öyle birşey.
tabii hep yoksul,ezik mahalleli geliyor ya,elleri mahkum ya.
Önümdeki altın ekmekleri aldı koydu kasaya.
- ha orda fırın var,çek git ordan al,bana müşteri lazum değil.....
Orda kaldım resmen,gidemiyorum da.
Sonra anlattım böyle böyle ben ne bilirim,utanmıyormusun halime bak,beni ne sinirlendiriyorsun vs.
Arada gelen müşterilere de anlatıyor ha bire,ama ne laf,laz karısı işte.
İshal oldu çenesi.
dedim " bana böyle davrandınya bu da sana dert olsun"
Ordan bime gidip aldım ekmeğimi.
Ama eve geldim hemen ihe nin sitesine girdim.
Şikayet köşesine döşedim.
Yemeğimi yedim ama içimin yağı erimiyor.
Açtım telefon.O kadına birşey yapabilirimiyiz diye anlattım.Kadın o arada mailimi de okumuş.
Hemen bu tarafa gelen elemana iletti.
5-10 dk sonra telefonum çaldı.
ihe elemanı :"ben kadını uyardım tam olarak size ne demişti" diye :))
ben de anlattım bir bir.
-Ben mühim değilim,zaten bundan sonra oraya gitmem başka yerden alırım ama oraya gelen eziklere de bu kadın böyle davranmasın diye peşine düştüm.
Vee başardım.
Kolay değil artık öyle köpek gibi bağırıp çağırmak.
Adam gibi yapıcaz herşeyi.
medeniyeti öğrenicez.
Müşteriye nasıl davranılması gerektiğini bilmeyen,öğrenecek.
Zehra ya bağırmak nasıl olurmuş 2 saat içinde öğrendi laz karısı.
Kendi şahsımda diğer insanlara da inş tercüman olmuşumdur.
İnsan zulmeder,kader adalet eder.
***
Hoş elemana dedim,sakın büfeye dokunmayın,zarar vermeyelim durduk yere.ben hanımın uyarılmasını istiyorum sadece diye ilettim.
***
Bir hadis duymuştum.
"benim kalbimin kırıklığı senin günahın olsun"

Hiç yorum yok: