23 Ekim 2008 Perşembe

ANKARA DA İLK GÜZERGAH

Not:Bu günkü blogu tersten okuyun.Aşağıdan yukarıya.Bu bana ders olsun fotoğrafları yüklerken tersten başlıycam :)
Güzergah : kızılay-karanfil sokak/dost kitabevi-kocatepe camii-tunalı hilmi-kuğulu park

Kuğulu park yada şöyle diyeyim ankaradaki her yer bana çok temiz ve düzenli geldi.Kaldırımlar,yollar,heryer.Ankaralılar ya temizler ya da ellerindeki olan şeylerin azlığından kıymetini biliyorlar.Kocayla oturup çıkındakileri yerken yan bankta oturan süslü ev hanımlarının muhabbetine kulak misafiri olduk.Gülben ergenle seda sayanı karşılaştıryorlardı hararetli hararetli:)Kuğulu park hatırımda bu muhabbetle kalacak :) Kuğular güzel ve insandan kaçmıyorlar.
Tabi bu gezdiğimiz yerler arası bayağı bir mesafe tutuyor.Tunalı Hilmi caddesini yılmaz erdoğanın şiirlerinden çok merak ederdim.Kocayla sakin sakin yürüdük,mağazalara baktık.Bildiğin acıbadem-şişli karışımı.Mağazalar lüks.Ordan biraz soluklanmak için kuğulu parkta demirledik.





Kocatepe Camiindeki 3 ton ağırlığındaki avize.3katlıydı camii.Namazılarımızı kıldık ve birkaç resim çektik.Yalnız şunu belirteyim İstanbul dışındaki camilerde ben pek birşey hissetmiyorum.Huşu diyeyim.Burdaki camiler daha efsunlu,daha bir yürek titretiyor.Mimarından mı İstanbulun manevi havasından mı bilemiyorum.Ya da benim maneviyatımdan :))



Kızılaydan rotayı belirleyip Kocatepe ye kırdık dümeni.Kocatepe mevki aslında.Bu caminin altında kocaman AVM var.Çok enteresan geldi bana.Etrafında barların olduğu sokaklar var.Selatin camilerine benziyor Kocatepe Camii.




Kızılay meydanı kalabalık geldi bana.Gençler daha çok gözüme çarptı.Çok garip oranın gençleri yada insanları diyeyim daha normal giyim kuşam açısından.İstanbul gerçekten metropol.Ve bunu düşünüp sevindim hep,insanları dikizlerken :)


Kızılay meydanı.Çok komik,ben meydanlarda çekecek resimler bulamadım.Fotoğrafçı bakış açımız oluşmadı daha :)

İlk önce ya da hergün diyeyim Sincan dan minibüsle şehir merkezine kızılay a gittik. 45 dk sürüyor.Kızılay dan dağılıyoruz gideceğimiz yöne :)
Karanfil sokakta,Ankarada ki ünlü Dost kitabevi.Kitapların dizaynı çok hoşuma gitti.İstanbul da bu düzeni ben bulamıyorum.İstediğiniz yazarın bütün kitapları bir arada.Fiyatlarda pek fark yok.Güzel ve yalnız ülkemde kitaplar hep pahalı :(







Hiç yorum yok: