30 Ekim 2008 Perşembe

ANITKABİR

Anıtkabir giriş.Çiçekler çok bakımlı.Yollar.Güvenlikçiler.Hepsi iki dirhem bir çekirdekti.Arabalarınızla çıkabiliyorsunuz.Güvenlik kontrolünden sonra tabii ki.Biz yaya devam ettik mecburen :)
Şu yolun temizliğine bakın.Yürüyüş yapmaya gelenler bile vardı.Tertemiz,sakin,yeşil yol daha ne işte :)

O güzel yolun sonunda karşılaştığınız ilk bloklar.Sağ tarafta banklar var.Yol biraz yokuşça olduğundan :)



Sağlı sollu kadın ve erkek heykelleri.İsimleri de öyle.Bayağı bir azametliydiler.
kadın heykelleri.Resim çektirenler bir hayli fazla.

O ilk bloklar.Müze diye geçiyordu sanırım.Anıtkabirin maketi.Şuan şurdasınız,burdasınız vs.

Anıtkabire gitmek hep içimdeydi.Aslanlı yol dedikleri yolu çok merak ederdim.O aslanlı yolun aslanı :)
Evet o meşhur aslanlı yol.Yalnız yürürken aval aval yürümemek gerekiyor çünkü yerdeki taşların arası çok enteresan bir şekilde boşluklu.Ve o araya ayağınız sıkışıyor.Bütün kadınlar birbirlerini uyarıyordu.Benim ayağımda sporlar olmasına rağmen ben de kaptırdım ayağımı :))

Atatürkün cenazesini taşıyan araba.Oraya vakfedilmiş.Benim hiç hoşuma gitmedi.Nede olsa cenaze arabası.

Evet hep gazetelerden tvlerden gördüğüm açı.Ve artık bende görmüş oldum.Efendim Anıtkabir.

Etrafındaki koridorlardan biri.Tavanı çok güzel süslenmişti.çekmeden yapamadım.

Atatürk ün makam arabaları.Ozamana göre gayet klaslar :)


Atatürk ün gezinti teknesi.Yine vakfedilmiş ve restorasyon geçirmiş haliyle sergileniyor.

Anıtkabirin etrafındaki açık koridorlar.Çok geniş bir mekanda kurulu bence anıtkabir.Bahçesini hesaba katmıyorum.

Şansımıza nöbet değişimi denk geldi.Hem videosunu çektik hemde resimlerini.

Evet mozole.Hani hep çelenklerin konulduğu ve devlet ricalinin geri geri gittiği yer.

tavanlar çok güzel süslenmişler.Ne kadar olsa bir kabir o bakımdan bana çok soğuk geldi.

Yokuşa kendimizi bıraktık ve o günkü gezimiz tam bitti bir yere oturup çay içip soluklanma planları yaparken birden komuta sesleri rap rap askerler geliyor.Koca dedi nöbet değişimi kaçırmayalım.Bizde onlarla geri anıtkabire kadar yürüdük ve nöbet değişimini izledik.inanılmaz güzeldi.Her değişimde-çünkü 6 nokta var- ziyaretçiler alkışlıyordu.Türk insanını o karede hemen anlayabilirsiniz efendim.Ki bende o gürüh içindeydim ağzım kulaklarımda :)
****

Hiç yorum yok: