7 Nisan 2008 Pazartesi

İLK ETAP BİTTİ

Sınavlarda ilk etap bitti.
Sanki tatil olmuş havasındayım.
Finali bütü yokmuş gibi.
Ama cmt ve pazar günleri çok yaman geçti.
İlk sınav Bağlarbaşı ndaydı.İlköğretim.İki büklüm 2 saat 20 dakika yamuldum kaldım.Sıraları tahmin etmek hiç zor değil.Bacaklarım resmen sığmadı.Yan oturdum ve büküldüm.
e tabi öğlenki sınava sırtımda ve belimde derman kalmadı.Yastıksız yattım o gece.Genede dinlenmedi.
Sınavım nasıl geçti sorusuna cevabım gayet netti.Bilmiyorum.
Alttan dersimin soruları gayet tanıdıktı :)Ama enteresandır cevaplar o kadar aşina değildi :(
Optik okuyucunun insafına kaldım.Attıklarım tutsa bari.
Bazı dandik dersler ve iş kolları çıktı.Pazarlama yönetimi.yönetim bilgi sistemi.Ne anlatıyor bu dersler hiç anlamıyorum.Paragraf sorusu bile değil.Keşke olsa onlarda iyiydim.
Korkum bu dandik sözel derslerden kalmak.Sayısal derslerden korkmuyorum.Nihayetinde çalışınca kafa basıyorsa tamam.Ama bu dandikler öyle değil.
Mesela isminden örnek vereyim.
Yönetim bilgi sistemi asıl adı.Bilgi yönetimi sistemi.sistem bilgi yönetimi diye çevir babam çevir.
Saçma sapan işler.
Neyse hayırlısı.
*****
Bir gün açıköğretimli olmanın handikaplarını anlatıcam.
****
Ahdetmiştim vizeler bitince kitap okuycam hemen bir tane diye.
Kitabım türk edebiyatında yazılmış ilk polisiye roman.
Ahmet Mithat Efendi nin.Esrar- ı cinayat :)
Osmanlıca az buçuk var.Gerek ihl li olmam gerekse risale okumalarımdan kalan.
İlk aldığımda koca başladı ama 15 sayfaya kadar gelebildi.
Hem polisiye hemde alttaki kelime manalarını takip etmek birazcık zor tabi :)
Ama kitap enfes:)
Dün koca yattıktan sonra bırakamadım.Ama devam edemedim yatmak zorunda kaldım.
Bir pasaj aldım aşağıya :)

""Büyükdere merkezinden mülazım Mehmet Ağa yanında köy imamı ve iki muhtar ve üç zaptiye olduğu halde bizden evvel mahal-i cinayete vararak naaşların asıl yerlerini ve vaziyetlerini değiştirmek gibi harekatta bulunmuştur ki,müstantikin (dedektif-sorgu hakimi) vürudundan evvel bu misillü hareketlerin bilahare tetkikat ve tahkikatı düçar-ı müşkilat edeceği malum-ı ali-i mutasarrifileridir.bir mahal-i cinayet ne halde ise müstantik vürut edinceye kadar o halin asla tebdil edilmemesini çend defadır arzeylediğim halde henüz bir semeresi görülememesi şayan-ı teessüftür.""

Yaniii olay inceleme kriminal yani gelinceye kadar cesetlerin yerini değiştirmeyin dedim kaç defadır ama hala sonuç vermedi gene köy imamı ve birkaç memur gidip cesetleri alıp götürmüşler :))
Polisiye tarafı da çok güzel.
Tavsiye ederim.
Ben romanıma devam edeyim.
Nerde kaldıydım hımmm "....yirmi yaşımı az tecavüz eylemiştim ki pederim vefat eyledi......

Hiç yorum yok: