12 Haziran 2010 Cumartesi

SÜT,TARTI,AŞI KISACA BEBEK

Aylık kontrolümüze gittik bülent beye.
Doktoru beğendim,ya da beğenmek istedim,zararı yok yani.
Zaten insan çocuk doktorundan ne ister?
"sormadan anlatmasını "istiyor,bilgili ve de bir zahmet ilgili olmasını.
Bunlar vardı sağolsun.
Ama benim kızım tartı alamamış.Bir ayda tam 150 gr almış.
Zaten içimden diyordum kuş gibi hala.Boyu maşallah uzuyor ama kilo almamış.
Bir hafta emzirme kampındayım doktorun dediği gibi.
Salı günü tekrar tartılcak en az 100 150 gr alması gerek yoksa mama takviyesi.
Ogün sanki çocukta sağlık problemi var,allah korusun.
Benim moral çöktü.biraz zırladım.
İnsan kendini yetersiz hissediyor bebeğe karşı ve bu hisle yeni tanıştım,biraz acı bir his.
Sonra kendime geldim.
Doktor "her sağlıklı kadının sütü vardır,yeter" dediği gibi.
Emzirme dakikalarım sorunluymuş sanırım.
Sütün önü arkası vs hikayeleri vardı nette."her damlası kutsalmış"
Artık on dakika emziriyorum ve sık sık.Yarım saatte bir nerdeyse.
Bugün baktım gıdığı çıkmış.
süt meselesi biraz takdiri ilahi.
kimi hiçbirşey yapmaz şarıl şarıl sütü gelir,kimi dünyayı yer içer gelmez.
rızkı veren allah.
Herzaman ki gibi tevekkül etmek lazım.
sebeplere yapışıp tabii ki.
Isırgan otu içiyorum ve humana steal tea.
sanki biraz şifa nasip etti allah.arttı gibi.
3 lt su artı 5 kupa bu çaylar,hergün duş,aç kalmamaya bakıyorum.
Gerçi doktora giderken giyecek birşey bulamadım ama kızımın kilosu şuan benim kilomdan daha mühim.
Malak anne olmaya devam :)
Annelik çok tuhaf bir duyguymuş yav :)
***
Dün ilk aşısını yaptırdık.
Bebekle randevulu bir şey yapmak yada biryere yetişmeye çalışmak biraz sıkıntılı.
Çünkü evden çıkman gereken zamanda o ne durumda kestiremiyorsun.
Giydirmek,doyurmak,gazını almak vs denk gelmiyor.
Üstelik birde malak anne giyinecek,elbiselere sığmaya çalışacak...
Tartıldı dün kızım.100 gr almış bile :))
Tartılarda bir nane yoksa doğru yoldayım.
İlgi alaka sağlık ocağında harika.
Aşılara burda devam ederim herhalde.
Kızım aşıdan sonra çok tantana yapmadı,sustu hemen.
O gün hava güzeldi yürüdük eve.
Bana da çok iyi geldi,Feryal hanım zaten çoktan uyumuştu açık havada.
***
İki gündür annem ve ablam geldi.
İyi oldu,konuşmak içimi açtı.
Çocukla 24 saat ilgilenince,dünyaya kendini kapatıyorsun.
Halbuki zaman akıyor ve o arada anne olarak hayata müdahil olmayı unutmamak gerek.
Günlük eve gelen gazeteyi mutlaka okumaya çalışıyorum bu yüzden.
netten dizi vs izlemeye,kocayla çay faslımıza devam etmeye çalışıyorum ki kendimi fazla kapatmayayım.
Moralim yüksek olsun.
***
Perşembe kırkımız çıkıyor.
Lohusalıktan kurtuluyorum allah izin verirse.
Lohusalık üzerine yazı yazıcam.çok enteresan bir hal imiş.

Hiç yorum yok: