21 Haziran 2010 Pazartesi

AÇIK YARA

Kötü yanı şu. Açık bir yaran varmış gibi oluyor. Sen kendin acaba derken bir kaç kişi daha acaba derse o acaba büyüyüp karşına geçip oturmaya başlıyor. Halbuki sen acaba dediğinde büyüklerin "yok kızım bir sorun, bak gül gibi çocuğun var" demesi gerekirken, bazen kadınlar ordusu durumu büyütüyor. "Acaba iyi beslenemiyor mu" sorusunun yanıtı, eğer doktor sorun yok diyorsa, sorun yoktur. Alıyordur o alacağını. Ama insanlar nedendir bilinmez o hassas noktayı kaşımaktan, annenin kendine güven duymasını engellemekten, huzur bulmasını engellemekten kendilerini alamazlar. Senin buna üzülebileceğini düşünemezler. Kaşır da kaşırlar.
ÖZGÜR ANNE
***
Öyle güzel anlatmış ki.
Bu aralar bu paragrafta anlatılmak istenen şeyle boğuşuyorum.
Bildiğim bazı şeylerin yanlış çıkması yada benim kızıma yaramaması benim için bitiş noktası oldu.
Aslında yazacak çok şeyim var.1,5 aylık annelik şimdiden bu kadar şey öğretti bilmiyorum ilerisi nasıl olacak.
***
Dün ne yaptıysam atletime kadar süt akmış,ıslanmış.
Çocuk gibi sevindim,neredeyse ağlayacaktım.
Halbuki sütüm var ama öyle taşmıyor,akmıyor falan.
işte ilk ay 150 gr alması kızımın,yani yeterli tartı almaması bir anda o herşeyi bilen zehrayı un ufak etti.
Şimdi her ağlamasında "acaba açmı?" sorusu beynimi kemiriyor.
Halbuki uyuyor,kakasını yapıyor her bezi çişli.
Demek ki yetiyor ama işte.Yine de gözüm mamada.
Bu sefer doktorla konuşcam bakalım.
özürlü annelerine allah sabır versin.Bizim toplumda ne kadar zor.
Bi sütüm az oldu da ben annem de dahil herkesi karalisteye aldım.
Annelik işte.
Hep bir açık yaran varmış gibi.
Etrafının da o yaraya elinde tuz koşturması.
kafayı toplayıp yazıcam bir gün.

Hiç yorum yok: