23 Ekim 2009 Cuma

ROTAMIZ: CİHANGİR I

Cihangir gezimize Meclis i Mebusan caddesinden (Fındıklı yokuşu) başladık.
Solumuzda zor farkedilen bir türbe.
Camekanlı,sıradan,sanki bir esnafa ait dükkan havasında bir türbe.
Kore savaşında kerameti görülen bir zat.
Fatiha hediye edip sola Cihangir e saptık.
Gizli hazine : Cihangir camii.
Kocanın bu konuda bilgisine hayranım.Evlerin arasından yürüyüruz ama nereye çıkacak acaba yolumuz derken,bu şirin osmanlı camiine çıktığımda,her ecdad camiinde hissettiğim şey oldu.
Hüzün,sevinç,gurur,şefkat karışık bir duyguyla ziyaretine başladık.
Camiilerimizin bu özelliğine hayranım.
Hayat ve ölüm yanyana.
Tam bir islam terbiyesi.
Camii hazireleri beni hep etkiler.
Yambur yumbur mezar taşları.
Şimdi yağma edilen deniz manzaraları mevtalara hediye.
Ne kadar gözü doymuşluk.
Caminin etrafı gayet temiz,düzenli.
Kapısı biraz bakımsız ama o bile eskiye ait,saklı bir değer olduğunu söylüyor ve o görüntü bile bana hoş geldi.
İçine geçmeden önce hayranlıktan ne yapacağımı şaşırdığım manzarası.
Üsküdarda en sevdiğim Ayazma camii ile karşılıklı hasbihal ediyorlar sanki.
Ve o şirin banka oturup kocayla herhalde evlilik hayatım boyunca hatırlayacağım güzel karelerden birini yaşıyorduk.
karşımızda Hep oturmak istediğimiz üsküdar ve arkamızda ecdad yadigarı camiimiz,istanbul ve en sevdiğim rengi ile deniz.
Dedimya bu kareyi ben unutmam :)
camii bahçesinin gördüğü yerler.Harem kadıköy
Bir diğer baktığı mekan sarayburnu.
E tabii saklı köşe olurda öylece dururmu?
Hemen villayı kondurmuş adamın biri.Manzara daha güzelmiş yoksa.
Üsküdar sahil ve arkalarda çamlıca.
Benim yaşadığım yerlere bakan bu manzaralar.
Sanki yaşadığım zamana bu camii şahitmiş gibi :)

Ve istanbula ait en güzel ama en alışılmış kare.
kız kulesine bakan bir camii.

Camiinin içi bana ayasofyayı anımsattı.
Hatlar bile neredeyse aynı.
4 halifenin ismi,peygamberimiz ve allahu tealanın ismi celili.
Aydınlık bir camii.
Müslüman olduğum için sanırım,camiiler bana inanılmaz huzur veriyor.
Denizin parlak ışığı,manzarası,cemaatsizlikten tertemiz kalmış bir camii :(
Çıkışında bile arkada hep görmek istediğimiz manzara.
Sokaklar birden denize açılıyor.
ne güzel semt.
camii cemaati 2 kişi.Müezzin ve bir hacı amca.
Cihangir sakini sanatçı ve diplomat olduğu için,camii ne kadar hoş olsada gelen giden yok maalesef.
***
İstanbul da sevdiğim camiiler listesinde ön sıralara kuruldu cihangir camii.
Kanuninin Hürrem sultandan olan 22 yaşında vefat eden oğlu Cihangir adına Yaptırılan camii.
Cihangir adı bana çok sevimli geldi.
Oğlum olursa aklımda olsun :)

Hiç yorum yok: