10 Aralık 2011 Cumartesi

KADINLARIN ÇALIŞMASI

Bekar kadınların kızların,
hatta evli kadınların,
alt kümede evli çocuklu kadınların çalışmaları ne kadar doğru?
Doğru demeyelim de ne kadar gerekli,ne kadar önemli.
Herkesin doğrusu kendine çünkü.
Ben ilkokuldan sonra bütün yaz tatillerimde çalışmış bir kadın olarak bayağıdır bu konuya kafa yoruyorum.
Şimdi evdeyim ve bebek bakıyorum.
Geçen Ali Bulaç kadınların çalışma hayatına devlet eliyle, sivil kuruluşlarla,ab zoruyla sokulmalarını irdeledi.
Ki kendisi kadına pozitif ayrımcılık yapaılmasına karşı bir sosyolog.
Bugün de gazete de kadın müftü yardımcısının söyleşisini okuyunca bende birşeyler oturdu gibi.
Ne zamandır da dini okumalar dinlemeler de yaptığımdan.
E bir tane de bebeğim var.
Okumuş yazmış bir başörtülü kadınım hemde.
Şimdiiii...
Evvela peygamberimizin "kadınlara evlerinde oturmalarını"tavsiye ettiğini duyduğumda zaten çok hoşuma gitmişti.
10 yıllık bir çalışma hayatım var.
İlk elden kendi tecrübelerim sözkonusu.
ama herşey bebek olunca ortaya çıkıyor.
Ali bulaç diyor ki" kadın zorla piyasaya sürülmeye çalışılınca ondan sonra eve geri dönemiyor,ab bize bunu dikta ederken kendi azalan nüfusuna çare arıyor ve kadınlara çocuk doğurmalarını,para desteği vs herşeyiyle kadınları iknaya çalışıyor" diyor.
evet avrupa yaşlandı.evlilik oranı düşük.kadınlar geçim derdine bebek yapmıyor,istihdamları yerinde ama toplum yerle bir oluyor.
Şimdi gelelim bize.
Çalışırken bekarsan sorun sadece dini oluyor.Caiz mi acaba diye düşünüyorsun.
Faize bulaşmamış şirket yok.Kredi meselesinden.
Artı tek kadın sen olmuyrosun,telefonda vs bir dünya erkekle konuşuyorsun,iş ortamında varsa zeten kaçınılmaz.
Ha diyebilirsin ki ben dikkat ediyorum,namusluyum,kingirdemiyorum,laubali değilim,süslenip püslenmiyorum falan.
İyi de espri bile yapılmıyor mu iş arkadaşlarınla?
Hiç unutmam bir bankacı işyerine geldiğinde bana " aa zehra hanım hiç hayal ettiğim gibi değilsiniz "demişti!!!!
Sonuç; iş ortamları dinen arındırılmış bir ortam olmuyor,olan varsa amenna.
Başörtülü çalışmakla işler hallolmuyor.
İkinci husus çocuk ve evlilik.
Evlendiğinde parayı bulup götü kalkan dengesiz kadınlardan değilsen,kocayla rolleri değişmeye çalışmadıysan sorun olmayabiliyor.
ama yorgun argın gelip kocayla ilgilenmeyi,evine barkına bakmayı ihmal ediyorsan ,olmaz.
Burda da feministlik sökmüyor,çünkü dinin emri var kapı gibi.
Zevcelik görevleri var.yorum bile yapılamaz.
*
En önemlisi bebek.
Bebeğin olunca kendin bakman gerekiyor.
Pedagoglar kıçını yırtıyor en azından 2 yıl siz bakın diye.
Dindar ayrımı yapmıyorum hepsi bu konuda aynı şeyi diyor.
E hadi ücretli izin vs atlattın.ondan sonra 2 yaşındaki çocuk daha sabi,hiç de büyümüş olmuyor.
Ondan sonra bakıcılar,neneler,teyzeler.
Çocuk psikolojik açıdan gayet sorunlu oluyor.istisnalar olabilir.
ama yine aynı uzmanlar anneyle bağı sağlıklı olmayan çocuğun ilerde bunun acısını mutlaka çıkaracağını söylüyor.
Bir de ne için çocuğumu bırakıcam 2.şahıslara.
Para?
Şuan piyasada en kralı kaç milyar alıyor ki?
Kariyer?
Hadi canım ordan.o şirketten ayrıl hiç de bir kademen olmuyorsa o kariyer falan değil.
O kadar okudum?
10 yıl tıp mı okudun canım ciğerim..
Demek istediğim hiç bir şey bebeğini kendin büyütmene mani olacak sebepler değil.
O kadar çok kadın biliyorum ki çoğu mühendis bilmemne.
Bebekleri olunca kendi iradeleriyle işlerini kariyerlerini bırakıp bebeklerini kendileri büyütüyor.
Çünkü aklın yolu bir,Doğrular belli.
Pedagogların,dinin,sosyologların hepsi aynı paydada birleşiyor.
Zaten çalışmak isteyince bebek sorun oluyor?kime bırakıcaksın,bıraktın onun için zaten çalışmak zorunda kalıyorsun,hem de vicdani rahatsızlık var bütün annelerde.
Artı hem çalış hem ev işleri hem kendi kişisel dünyan.
Nasıl yetişeceksin?
Tabii ki yetişemeyeceksin,o yüzden tipik yüzyıl hastalığı "hiçbirşeye yetişememe,hiçbirşeye yetememe duygusu" gelip oturacak ciğerine.
E bunca eziyete değer mi?
Bunca yıpranmaya..
Ben feryalin geceleri uyutmadığı günler hep içimden diyorum ki "yarın işe gitmiycem ki"
O uykusuzlukla yorgunlukla zaten işinde de performansın azalacak.İş dünyası sırtlan yuvası.
Aklın hep evde.çocuğunda.
Bence değmez.
Bir de öyle güzel bir din var ki.
sana evde oturup güzelce evinle çocuğunla kendinle ilgilen diye tavsiye ediyor.
Günaha girmeden yıpranmadan koşturmadan sakince.
Bunları düşünüp de çalışmayı düşünene mazoşist diyorum ben.
Ben çok rahatım,mutluyum,huzurluyum.
Kişisel gelişimim hiç de geri kalmıyor.
Okuduğumda yediğimde yaptığım iş de herşey sakin sakin,sindire sindire.
akşam eşime de pilim var,dostuma da.
Artı kendimi hiç de öyle "ay evde çocuk bakıyorum,kocamın eline bakıyorum" diye aptalca bir psikolojiye sokmuyorum.
Evimde otururken de değer görüyorum.
Değerliyim,sosyalim,harçlığım da gayet güzel oluyor.
En son bir nokta da bereket meselesi.
Hani "daha rahat yaşamak için" çalışıyorsa kadınlarımız.
Ben işi bıraktıktan sonra gardrobumu genişlettim,cüzdanımda şimde hep para var,evimin keyfini tadını yeni çıkardım.
Bereket imanla alakalı.
Haram olmayan ortamdan sıyrılınca Rabbim karşılığını mutlaka gösteriyor.
Kadın müftü yardımcısı "harama bakmayın ayetini söyleyip, dikkat edince neden çalışmak sorun olsun" diyor.
Çalışan hanımlar düşünsün bakalım harama bakılmadan çalışılıyor mu işyerinde.
Ama şu olabilir: erkeklerin olmadığı bir yerde.Faizle çalışılmayan.
Sonuçta peygamberimizin eşi de deri işliyormuş ve kazancını tasadduk edermiş.
Zeynep binti cahş validemiz.
İlle çalışma denmiyor,
Evini bebeğini ortamını hazırladıktan sonra heryol paris.
Kafamı anca bukadar toplayıp yazabildim.
İlleki eksikler vardır.
zaten inanmak biraz da gönül işi.
Yaptığı hiçbir işe bok kondurmayan kadınlarımız buna da itiraz edecektir.
Kendileri bilir.
Git çalış, derdin neyse derim.
Benden bu kadar.

Hiç yorum yok: