22 Ağustos 2009 Cumartesi

ÇİLEHANE

Merkez efendinin 40 gün halvete girdiği çilehane resimdeki.
Merdivenlerle inip orta büyüklükte bir odaya çıkıyorsun.
Zaten mesele o merdivenleri inmek.
Ben inerken çok etkilendim.
Kabir gibi işte.
Kabir...Allahım sen yardım et bize o günde.
***
Sahura kalkamamışız bu gece.Geç yatmıştık.
Geçen ramazanda dahil bu sene korkmuyorum allahın izniyle oruçtan.
Akıl karı değil nitekim.
Biyolojiyle de açıklanamayacak kadar zor bir iş.
Susuz yaz günü hemde oruç tutmak.
Lafın özü; allah ın işi bu oruç.Yoksa tutmaya imkan yok.
***
Kursta 2 hafta bitti elh.
Zamanın geçmesi artı bilmediğim şeyleri öğremek ve tekrar.Bu kadar artı yeter bence.
***

Açlıktan kıvranan bir öğrencinin hala ihtiyaçlarını almadıysalar eğer.
Sosyal güvencesi olmayan bir garip, pencereye dikmiş yol gözlüyorsa eğer.
Çürük domatesleri pazar yerlerinden toplayıp yemek yapıyorsa bir düşkün.
Dişsiz ağzında kuru lokmasını döndüremiyorsa bir ihtiyar.
Varlıklılar, Ramazan'ın yakalarına yapışmayacağından hiç emin olmasınlar.

Mine Alpay Gün/milligazete
***
Bir çocuk demiş ki öğretmenine;ben oruç tutmuycam.Niye diye sormuş öğretmen.Çünkü annemle babam çok sinirli oluyorlar oruçluyken.
Oruç yemek ve içmekten,sigaradan mahrum kalmak değil.
Kul hakkına girip,milleti rezil ediyorsan mübarek günde yaptığın iş oruç değil boşuna aç kalmaktır.
***

Hiç yorum yok: