24 Şubat 2009 Salı

MUSTAFA

Can dündar ın çektiği "mustafa"filmini izledik pazar günü.
Gerçek kamera çekimleri ,resimler vardı o yıllara ait.
zaten can dündar belgesel işini iyi kıvırıyor.
Ben beğendim.
Mustafa kemal in insan yönünü anlatmış,herkesin dediği gibi.
Savaşlar vs çok önde değil.O sıralarda neler yaptığı,ne düşündüğü daha çok.
Gerçi onu nasıl biliyor can dündar o da düşündürücü.
Çok farklı şeyler öğrendim.Bilmediğim şeyler,öğretilmeyen,kaçırılan.
Hem iyi hem kötü.
En beğendim olay:sofya da elçi iken yapılan kıyafet balosuna yeniçeri kıyafeti ile gitmesi hemde bütün aksesuarlarıyla.O akşam tabii ki çok ilgi çekiyor.Bir de manası var..Siz eskiden osmanlı tebası idiniz...
Gece bittiğinde yabancı bir adam resmini çekiyor mustafa kemal in.Orjinal gösteriliyor.
İnanılmaz beğendim resmi.Çok heybetli bir yeniçeri.
Ses kayıtları çok güzeldi.
Konuşan atatürk.Çok tedirgin her karede.Bana öyle geldi.Kazım karabekir,ismet inönü.
Fikriye ye üzülüyor insan.
Beni hayrete düşüren konuşmalar da vardı.
Mesela iktidarın gökten yere indirildiği !!
Gökten indiği sanılan dogmalarla hayatımıza yön vermemizin yanlışlığı !!!
Şimdikiler takıyye yapanlara kızıyor ama o zaman I.meclis cuma günü ,cuma namazından sonra hatimlerle dualarla açılıyor.Halifenin korunması için dualar yeminler.
Şimdi kızsınlar bakalım takiyyecilere.
Daha bir sürü ayrıntı var.
Harbiyede sıtma solup yatarken babadan kalma saati çaldırması.
3 yaşında ölen ağabeyinin mezarındaki toprağın rüzgarla savrulup tilkilerin cesedi yemesi.
Kolin diye bir kadınla sevdalı yazışmalar.
Tutuğu osmanlıca günlük.
ve bıyıkları :))
***
DVD olduğu için gala da yapılan konuşmaları da dinledim ve sinirden kudurdum.
Bakanlar bir güzel özet yapıp konuştular.
En son fikri durmuş sağlar aldı sazı eline.
16 yaşındaki oğluyla dinlemiş.Oğlu demişki "en öndekiler anladılar mı acaba?"
En öndekiler kim? akp li bakanlar.
Bir insan bu kadar geri olabilir.Oğlu da dibine düşmüş işte.
2002 den beri unutturulmaya çalışılan atatürk !
Lafa bak hizaya gel.
Allahın salakları,öleli 70 yıl olmuş,70 yıldır akp mi vardı iktidarda da yapmadınız filmini.
hem unutturulmaya çalışsalar niye filmi vizyona soksunlar.
Paşalar gibi atıp tutuyorsunuz arkalarından daha ne yapsınlar bende merak ediyorum.
Neyse bir hafta sonu film şöleni daha bitti.
Ben zaten çok merak etmiyordum insani yönünü.
Bu kadar fırtına koparan,yönetmenini de yakan bir belgeseli merak ettim sadece.
Atatürke karşı hislerimde hiç bir değişme yok.
İzlenmesini salık veririm.

Hiç yorum yok: