26 Şubat 2009 Perşembe

MECLİSTE KÜRTÇE KONUŞMAK

Ahmet türk mecliste,kendi grup toplantısında kürtçe konuştu diye gene saçmalayan oldu.
Benim ilk tepkim ""ee ne olmuş konuştuysa " oldu.
Ve hala da aynı şeyi düşünüyorum.
Bakkalda otobüste vs heryerde kürtler çatır çatır -bağıra bağıra- kürtçe konuşuyorlar.
O anda kimse kalpten gitmiyor.
Ben sadece çok kaba bir dil olduğunu ve konuşanın da çok nezaketsizce konuştuğunu düşünüyorum.
Yani daha alçak bir sesle konuşsalar keşke düşünürüm.
Neyse ,dtp kürtlere siyaset yapan bir parti.
Ve trt6 olayından sonra da panikleyip kürtçe konuştular.
Ee yıllardır kürtçe konuşamıyoruz diye ağlayan siyasiler bir anda ellerinden oyuncakları alınınca kızdılar.
Benim tanıdığım bir mhp li var.
Sordum ne diyorsunuz trt şeş olayına diye.
Hemen başladı "tek dil tek bayrak tek millet ,ülkeyi bölmek tek amaç vs.
Dedim "ama bak açılalı kaç hafta oldu ülke bölünüp parçalanmadı :)?
Şaka bir yana.
İnsanlara derdini anlatırken ilk önce sizi anlayacakları bir DİL kullanmanız gerekmez mi?
Güneydoğudaki bir çok memur doktor öğretmen vs ilk önce kürtçe öğrenmekle ve türkçe öğretmekle işe başlıyorsa,buradaki realiteyi görmek lazım.
Türkçe konuşamayan bir günaydoğuluya ülke menfaatlerini kendi anadilinde öğretmeniz gerek.
Askerde telefonda kürtçe konuşmak yasakmış.
Asker türkçe bilmeyen annesiyle ne yapacak telefonda?
Komutanda göz hapsinde tutuyor?
Siz olsanız o askeriyeden,o milletten nefret etmez misiniz?
Ya hep diyorum ne ektiysek onu biçtik güneydoğuda.
Bir insan durduk yere nefret etmez birşeyden.
Hoş bizde mağduriyet yaşadık türk eğitim sisteminden ama hiç dağa çıkmak aklıma gelmedi.
Ve ya bu ülkeden nefret etmek.
Ama bazı insanlar düşünebiliyor ve bu gayet normal.
O bölgeye tamamen insani gözle bakıp öyle politika üretmek gerekiyor.
***
demirelin bir lafını duydum ve çok gülmüştüm.
"Bu devlet kürte kötü davranıp türke iyi davranmadı ki" :))
Evet bu devlet herkesi terbiye etti :))
İnsanlar kendi idllerinde konuşunca kıyamet kopmaz.
Yeter ki aklında türkiye devleti vatandaşıyım fikri olsun.
Ve buna sahip çıksın.
TC tebasıyım.kürtüm.kürtçe konuşuyorum.ama bu ülkenin bir ferdi,vatandaşıyım.
Bitti.
Bu arada ben yozgatlıyım :))

Hiç yorum yok: