21 Şubat 2009 Cumartesi

GİZLİ KRİZ

Dün mine alpay gün milli gazetede krizin fotoğrafı diye enfes bir yazı yazmış.
Okudukça üzüldüm.
Onurlu insanlar sokağa çıkıp açız,parasız kaldık diyemiyorlar.
Feryatlarını duyun diyor.
Evet etrafımızda da dinliyoruz.
En azından kendi işyerimden yola çıkıyorum ve ne zaman patlayacak acaba bu bomba diye düşünüyorum.
Geciken maaşlar.
Geciken ödemeler.
Bir de acil bir sağlık sorunu yada ne bileyim acil bir ihtiyacınız olduysa durum gerçekten kötü.
Toplumsal patlama olmaz deniyor.
Ben pek emin değilim.
Tazminatlar suyunu çekince,
cinnet geçiren aile babaları haberleri artınca,
Yavaştan panik havası oluşursa?
Bu havada seçim de hiç oyalayıcı olmuyor bence.
Tayyip meydanları fevkalade dolduruyor.
Tamam kazandı bütün seçimleri,devamında?
Yani belediyeyi akp nin yada diğer partinin kazanması işsiz erkeklere ne fayda sağlayacak?
Yastık altındaki para piyasaya çıkacak,seçim atmosferinden korkulduğu için bekleniyor dendi.
İnş denildiği gibi olur ama tahminler temmuz haziran aylarında anca toparlanılır şeklinde.
Ekonomi yazarlarını okuyorum.
Net bir çözüm sunan yok.
Abd bile yaya kaldı.
Hayırlısı.
*
Geçen yollarda baktım son model arabalar vızır vızır.
Şimdi düz mantık düşünüyorum.
Bu araba benzin yakıyor,bu benzini parayla alıyorsun hadi diyelim kredi kartına çektin.
İyi de o kredi kartının asgarisini ödemediğin süece bir daha kullanamazsın.
Demek ki bu adamlar ödeyebiliyor ve arabaya binmeye devam.
E para sıkıntısı yok ozaman.
Yoksa neden durgunluk var.
Bu en basit örnek.
Borç gırtlakda ise sanmıyorum arabaya bineceğini akıllı birinin.
Neyse bizim millet şişede durduğu gibi durmuyor.
Ne yaptığı ne yapacağı belli değil.

Hiç yorum yok: