27 Ağustos 2008 Çarşamba

RAMAZAN

Ramazana çok az kaldı.
Aklıma imam hatip yıllarımdaki ramazanlar geliyor.
Bizim okulun bir dünya mescidi vardı.
Büyük mescid,küçük mescid,avludaki mescid,ağaçlı mescid vs.
Hiç yer yokmuş gibi öğretmenler mescidinde kılardık gerçi.
Öğrenci gıcıklığı herhalde :)
İmam hatip olduğundan namaza gidenleri tutardık ilk yıllar.
Gidene artı gitmeyene eksi,mazaretli boş :)
Kuran hocasına verilirdi.İdealist hocalar tuttururdu.
O zamanlar kızardım "ne karışıyorlar ki"diye.
Şimdi anlıyorum.
İlk başta zorlamazsan kendini,namaz disiplini ASLA oluşmaz.
5 vakit olur yarım yamalak 3 -4 vakit.
Mescidler her daim sakin olurdu.
Boş olurdu daha doğrusu :)
5 vakit kılanlar gelirdi sadece.
Ama ramazanda!!!Tam bir ramazan müslümanlığı yaşanırdı.
Aman yarabbim ayakkabını koydunsa bul.
İtiş kakış.Rezillik diz boyuydu.
Bir gün dersimize girmeyen bir hoca bağırmıştı"Allahın sizin namazınıza ihtiyacı yok.böyle rezil olacaksanız defolun gidin "diye !!
Tabi kimse tınlamamamıştı.
İyiya bir ay zaten.
Sıkıcak bir ay kendini.Ramazan ya.
Gerçi ozamanlar kızardım ramazan müslümanlarına.
Kimi kandırıyorlar diye.
Yaş kemale erince diyorum "ne kadar ham düşünüyormuşum"
Şeytan her yerden yaklaşırmış mümine.
sağdan soldan,önden arkadan.
Sağdan mantıklı yaklaşırmış.
Bak şimdi ramazan diye kılacaksın,başka zaman kılmıyorsun,Allahımı kandırıcan,o kadar günahın var ne diye dua ediyorsun utanmadan vs.
Yani seni sağdan vuruyor.Sende kanıp zaten yapmadığın ibadetleri bari bir ay yapayım belki alışırım mantığıyla yaklaştığından,seni ondan da mahrum ediyor.
Ve koskoca ramazanı ibadetsiz geçiriyorsun.
Halbuki ramazanda zaman bereketlenir.(zaman bir türlü geçmez yani.:))
Bir sevap katlanır yüzbinler olur.
O yüzden diyorum bari ramazanda yapılsa ibadetler.
Olurya ibadetde nasip işi.Belki başlayış o başlayış olur.
Bu ramazan allah nasip ederse teravihlere gitmek istiyorum.
Kös kös oturmuycam inş.
Gidemesemde evde kılmayı düşünüyorum.
Hatim yapmayı düşünüyorum.
Onun için küçük kuran alıcam işyerinde okumaya.Cep kuranı.
Kocayla dışarda iftar yapmayı düşünüyoruz.
Fatih,sultanahmet,beyazıt gezmesi rütin.
İftar vereceğimi pek zannetmiyorum :))
Allah inşallah sağlık ve sıhhat veriri ramazanda da rahat rahat korkmadan tutarım oruçlarımı.
Demem o ki zehra hanımın gündüz düşleri hiç bitmez.
Yine sıraladım bakalım hangilerini yapmaya fırsatım,nasibim olacak.

Hiç yorum yok: